پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

انواع محافظ صفحه تلویزیون چه تفاوتی با هم دارند؟

انواع محافظ صفحه تلویزیون چه تفاوتی با هم دارند؟

شاید شما هم هنگام خرید محافظ صفحه تلویزیون برای دستگاه LED و LCD خود، با دیدن انواع و اقسام آن ها و اختلاف قیمت هایشان با سردرگمی مواجه شده و واقعا نتوانسته باشید از میان تنوع این نوع محصول بهترین نوع را برای خودتان انتخاب کنید، در این نوشتار ضمن معرفی انواع محافظ صفحه تلویزیون، نقاط قوت و ضعف آن ها را برایتان روشن خواهیم کرد تا با بینش بیشتری نسبت به خرید اقدام کنید.

در ابتدا برایتان روشن می کنیم که ورق های محافظ صفحه تلویزیون بر چند نوع هستند و سپس نقاط قوت و ضعف هر کدام را به تفکیک بررسی خواهیم کرد .

انواع محافظ صفحه تلویزیون LCD و LED براساس جنس ورقه

ورق های مورد استفاده در محافظ تلویزیون، معمولا در 6 مدل در بازار ایران وجود دارند؛ که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:

1- ورق پلت چینی

2- ورق کاویلون چینی 

3- ورق معمولی چینی

4- ورق یرلانگ تایوانی

5- ورق یرچانگ تایوانی

6- ورق چوچن ریچانگ تایوانی

تمامی این ورق ها در ضخامت های 1.5 میل ، 1.8 میل ، 2 میل و 2.5 میل در بازار وجود دارند.

محافظ صفحه تلویزیون

البته ممکن است انواع دیگری هم در بازار وجود داشته باشد ولی میزان تولید و مصرف آن ها به حدی نیست که بتوان تعداد زیادی از آنها را در بازار یافت. همین تنوع ورق و ضخامت ها ، باعث اختلاف قیمت در بازار می شود. در ادامه درباره هر یک به صورت مختصر توضیح خواهیم داد:

1- ورق پلت چینی

این نوع ورق محافظ صفحه، ساخت کشور چین می باشد و از نظر سختی جزو محصولات کم کیفیت است و احتمال کدر شدن و زرد شدن آن پس از 3 یا 4 ماه پس از استفاده، زیاد است و بستگی به ضخامت ورق، در برابر ضربه از 1 تا 4 کیلوگرم مقاومت است.

2- ورق کاویلون چینی

یکی دیگر از انواع محافظ صفحه تلویزیون، محافظ با ورق کاویلون چینی است، این محافظ از نظر سختی جزو محصولات ژله ای مانند است، احتمال کدر شدن و زرد شدن آن پس از 5 یا 6 ماه پس از استفاده، زیاد است و بستگی به ضخامت ورق، در برابر ضربه 1 تا 5 کیلوگرمی مقاوم است. ولی به خاطر حالت ژله ای بودن، پس از وارد شدن ضربه، احتمال اینکه ضربه را به صفحه ی ال سی دی انتقال دهد، زیاد است. همچنین در تلویزیون های بزرگتر، حالت ژله ای ورق، باعث می شود به راحتی روی تلویزیون ثابت نشده و حالتی افتاده داشته باشد.

3- ورق معمولی چینی

این نوع ورق، ساخت کشور چین بوده و از نظر سختی جزو محصولات نیمه محکم است. احتمال کدر شدن و زرد شدن آن پس از 7 یا 8 ماه پس از استفاده، زیاد است و بستگی به ضخامت ورق، در برابر ضربه از 1 تا 6 کیلوگرم مقاوم است؛ ولی به خاطر حالت خیلی خشک، پس از وارد شدن ضربه احتمال شکسته شدن خود محافظ صفحه و انتقال ضربه به صفحه ی تلویزیون زیاد است. در ضمن در اینچ های بزرگتر، امکان روی دادن این حالت بیشتر خواهد شد.

صفحه تلویزیون بزرگ و محافظ برای آن

4- ورق یرلانگ تایوانی

یکی از انواع محافظ صفحه تلویزیون مربوط به ساخت کشور تایوان می باشد و از نظر سختی جزو محصولات با کیفیت است. احتمال کدر شدن و زرد شدن آن به شرط عدم استفاده از مایع ظرفشویی و ...، تقریبا تا 5 سال وجود ندارد. با توجه به ضخامت ورق، در برابر ضربه از 1 تا 11 کیلوگرم مقامت دارد. این ورق یکی از ورق های با کیفیت موجود در بازار است و به راحتی روی انواع تلویزیون های LED و LCD تخت و یا منحنی در اینچ های مختلف قابل استفاده می باشد.

5- ورق یرچانگ تایوانی 

این نوع ورق محافظ صفحه ساخت کشور تایوان می باشد و از نظر سختی جزو محصولات با کیفیت است. به شرط استفاده نکردن از مایع ظرفشویی برای تمیز کردن آن، تقریبا تا 10 سال کدر و زرد نمی شود. همچنین در برابر ضربه با قدرت 1 الی 14 کیلوگرم مقاوم است. این محصول، یکی از ورق های با کیفیت موجود در بازار است و به راحتی روی انواع تلویزیون های LED و LCD تخت و یا منحنی در اینچ های مختلف قابل استفاده می باشد.

6- ورق چوچن ریچانگ تایوانی

این نوع ورق محافظ صفحه در کشور تایوان ساخته می شود و از نظر سختی جزو محصولات بسیار باکیفیت است. در صورتی که برای تمیز کردن از مایع ظرفشویی استفاده نکنید؛ تا 10 سال، کدر و زرد نمی شود. همچنین در برابر ضربه با قدرت 1 الی 18 کیلوگرم مقاوم است. این ورق یکی از انواع محافظ صفحه تلویزیون با کیفیت در بازار است که به دلیل کیفیت بالا، بیشتر با ضخامت 2 و 2.5 میل تولید و روانه ی بازار می گردد و به راحتی روی انواع تلویزیون های LED و LCD تخت و یا منحنی در اینچ های مختلف قابل استفاده می باشد.

جلوگیری از شکستگی صفحه تلویزیون بر اثر برخورد اجسام سخت توسط محافظ صفحه

نکات مهم هنگام خرید انواع محافظ صفحه تلویزیون

در این مقاله از پیکاوکالا، شما را با انواع محافظ صفحه تلویزیون آشنا کردیم. از آنجایی که احتمال سو استفاده ی افراد سودجو، با توجه به تنوع ورق ها و ضخامت آن ها بسیار بالاست، در تولیدات بعضی از شرکت های محافظ صفحه، نوع ورق با برچسب روی آن مشخص می گردد؛ ولی در تولیدات بعضی از شرکت ها، این برچسب وجود ندارد. البته نباید برچسب را ملاک قرار دهید؛ چون سود جویان ممکن است از همین برچسب ها نیز جهت کلاهبرداری و سودجویی استفاده کرده و اقدام به چاپ و چسباندن برچسب تقلبی نمایند. بهترین روش جهت جلوگیری از کلاهبرداری، خرید از فرشگاه های معتبر و دارای اینماد است. 

سخن پایانی

فروشگاه پیکاوکالا با نماد الکترونیکی سال ها است، در زمینه فروش محافظ صفحه تلویزیون، فروش پایه دیواری تلویزیون، کنترل تلویزیون و ماهواره، آنتن رومیزی، آنتن هوایی و سایر لوازم جانبی فعالیت می کند و توانسته رضایت مشتریان را به خوبی جلب نماید. فقط کافی است از محصولات سایت دیدن کرده و با کارشناسان تماس بگیرید.

پیکاوکالا

سوالات متداول

  • انواع محافظ صفحه تلویزیون بر اساس جنس ورق چه هستند؟

انواع محافظ صفحه تلویزیون شامل پلت چینی، کاویلون چینی، معمولی چینی، یرلانگ تایوانی، یرچانگ تایوانی و چوچن ریچانگ تایوانی می‌ باشند. هر نوع ویژگی‌ های خود را دارد و ضخامت آن ‌ها از 1.5 تا 2.5 میلی متر متغیر است.

  • عملکرد محافظ صفحه تلویزیون پلت چینی از لحاظ مقاومت و ضربه چگونه است ؟

محافظ صفحه تلویزیون پلت چینی به عنوان یک محصول کیفیت پایین شناخته می ‌شود. احتمال کدر شدن و زرد شدن آن پس از 3 تا 4 ماه استفاده وجود دارد. همچنین مقاومت آن در برابر ضربه از 1 تا 4 کیلوگرم، بستگی به ضخامت ورق دارد.

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp