پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031

خرید آنتن هوایی

 

برای دریافت تصویری مناسب از تلویزیون، به یک آنتن با کیفیت نیاز است. خرید آنتن هوایی مناسب می تواند، علاوه بر دریافت تمامی کانال های تلویزیون، کیفیت بالایی را نیز به شما ارائه دهد. اگر قصد تهیه آنتن هوایی را دارید، توصیه می کنیم با تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

آنتن هوایی تلویزیون چیست؟

آنتن، وسیله ای برای دریافت سیگنال های دیجیتال از طریق هوا است. با دریافت این سیگنال ها، امکان دسترسی به انواع شبکه های تلویزیونی و رادیویی برای شما فراهم می شود. بنابراین خرید آنتن هوایی تلویزیون، برای کسانی که از مراکز ارسال امواج دور هستند، جهت دریافت سیگنال های ارسالی ضروری است.

حتما به خاطر دارید که هنگام استفاده از آنتن های قدیمی، باید ساعت ها روی پشت بام می ماندیم، تا بتوانیم تصویر را دریافت کنیم، اما به محض تغییر شرایط آب و هوایی، دوباره تنظیم آن بهم می خورد. اما امروزه با آمدن تکنولوژی های جدید در ساخت انواع آنتن، دیگر مشکلات گذشته وجود ندارد. چرا که طرز کار آنتن ها و ویژگی های آن ها نیز متفاوت شده و پیشرفت زیادی داشته است. 

آنتن هوایی

آنتن هوایی بهتر است یا آنتن رومیزی؟

حال که با آنتن تلویزیونی و ویژگی های آن آشنا شدید، بهتر می توانید برای خرید آنتن هوایی یا انواع دیگر اقدام کنید. یکی از انواع آنتن ها، آنتن رومیزی است؛ که در داخل خانه و در کنار تلویزیون قرار می گیرد و ویژگی های خاص خود را دارد.

آنتن های هوایی عموما، بهترین عملکرد و توانایی را در دریافت سیگنال ها دارند. همچنین مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون از خود نشان می دهند.

اما خرید آنتن رومیزی نیز مزایای خود را دارد؛ به عنوان مثال، به سادگی نصب می شوند و برای افرادی که در برج ها و آپارتمان های مرتفع زندگی می کنند و برای نصب آنتن های هوایی دچار محدودیت هستند، مناسب می باشد. بنابراین با توجه به نیاز و شرایط خود، باید برای خرید یکی از آن ها اقدام کنید.

در این ویدیو درباره انواع آنتن ها و کاربرد هر یک از آن ها به طور کامل صحبت شده است و شما با مشاهده ویدیو زیر، می توانید راحت تر تصمیم بگیرید که به کدام نوع از آنتن ها نیاز دارید.

 

انواع آنتن هوایی

با کمی قدم زدن در خیابان و محل زندگی خود و نگاه کردن به پشت بام منازل متوجه خواهید شد، که انواع آنتن هوایی برای دریافت سیگنال وجود دارد. بسیاری از آنتن ها به روش مشابه عمل می کنند؛ اما در برخی از موارد، تفاوت های جزئی با هم دارند. 

این نوع از آنتن اولویت اکثر خریداران است. اگر منطقه زندگی شما از مراکز ارسال سیگنال های رسانه ای دور است، خرید آنتن هوایی بهترین گزینه برای شماست.

آنتن های هوایی در نقاط بلند منازل مانند بوم ها نصب شده و توسط یک سیم به تلویزیون اتصال پیدا می کنند. دریافت سیگنال های آنالوگ توسط آنتن های هوایی به راحتی انجام می شود. این مدل آنتن ها، سیگنال های ضعیف را هم دریافت کرده و مانع از ایجاد نویز می شوند.

 

نمونه ای آنتن هوایی تلویزیون روی پشت بام

 

یکی از مزیت های خرید آنتن هوایی این است که به سبب سادگی در طراحی، به راحتی قابل تعمیر هستند. همچنین به دلیل نصب در فضاهای بیرونی، تغییری در دکوراسیون منزل ایجاد نمی کنند. با توجه به موارد گفته شده، قیمت آنتن هوایی تلویزیون بسیار مناسب است.

 آنتن های هوایی در دو مدل طراحی و تولید شده اند:

  • آنتن های هوایی ثابت

این نوع از آنتن، برای نصب در پشت بام منازل، اداره ها و مراکز تجاری مناسب است. قدرت دریافت سیگنال آنتن های هوایی ثابت بسیار بالاست. این مدل آنتن پس از نصب و تنظیم شدن، دیگر قابلیت تغییر جهت را ندارد.

  • آنتن های هوایی گردان

برخلاف آنتن های هوایی ثابت، آنتن های هوایی گردان را می توان بعد از نصب به صورت دستی یا اتوماتیکی برای دریافت بهتر سیگنال، در هر جهتی تغییر داد. این موضوع باعث برتری در خرید آنتن هوایی گردان نسبت به نوع ثابت آن است.

آنتن های هوایی گردان، خود دارای دو مدل دستی و اتوماتیک هستند. در نوع دستی تنظیم آنتن توسط شخص شما انجام می شود؛ اما در نوع اتوماتیک، خود آنتن به صورت خودکار، برای دریافت بهتر امواج تنظیم می شود.

آنتن هایی هوایی گردان برای محل هایی که از مراکز ارسال امواج دور هستند و سیگنال های ضعیفی را دریافت می کنند، بسیار مناسب است.

 

انتن هوایی گردان

 

بهترین آنتن هوایی تلویزیون

هنگام خرید آنتن هوایی تلویزیون باید نکاتی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید بهترین آنتن را با قدرت دریافت بالا خریداری نمایید.

اولین نکته برای خرید، در نظر گرفتن فاصله شما با مرکز ارسال است. یک آنتن هوایی خوب باید متناسب با فاصله شما با گیرنده باشد، تا بتواند به خوبی سیگنال های ارسالی از مرکز را دریافت کرده و تصویر و صدای قابل قبولی را ارائه دهد.

نکته مهم بعدی در خرید آنتن هوایی قوی، توجه به نوع دریافت امواج توسط محصول است. امواج شامل دو نوع دیجیتال و آنالوگ هستند. عموما برای تلویزیون از امواج دیجیتال استفاده می شود. پس هنگام خرید آنتن به نوع امواج دریافتی نیز دقت کنید.

داشتن گارانتی مهم ترین فاکتور برای خدمات پس از فروش آنتن است. گارانتی محصول ضامن کیفیت عالی، کارکرد خوب و طول عمر بالای دستگاه خریداری شده می باشد‌. محصولات بی کیفیت موجود در بازار هیچ کدام دارای گارانتی معتبر نیستند.

بهترین آنتن ها دارای سیستم تقویت کننده هستند. این مورد برای افرادی که کیلومترها با مراکز ارسال امواج فاصله دارند، بسیار مهم است. برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند به همین دلیل لازم است تا با بهترین مارک آنتن تلویزیون آشنا شوید.

خرید انواع آنتن هوایی

نکات مهم خرید آنتن هوایی

آنتن های هوایی به عنوان یکی از پرکاربردترین لوازم مصرفی منزل در انواع مختلف و برندهای گوناگون با قیمت های متفاوت وارد بازار شده اند. انتخاب سطح کیفیت مواد اولیه و تکنولوژی به کار رفته در آن ها از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت آنتن هوایی است.

اگر قصد خرید یک آنتن خوب و با کیفیت را دارید، باید بهترین برند را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. امروزه خرید آنلاین، یکی از بهترین و بی دغدغه ترین روش ها برای خرید محصولات دیجیتال است.

برخی از نکات مهم راهنمای خرید آنتن تلویزیون، که باید به آن ها توجه کنید، عبارتند از:

  • نوع آنتن هوایی: آنتن‌ های داخلی و خارجی وجود دارند. آنتن‌ های خارجی معمولاً قدرت دریافت سیگنال بیشتری دارند، اما باید روی سقف یا دیوار نصب شود. اگر اجازه نصب آنتن خارجی ندارید، آنتن داخلی مناسب است.
  • قدرت سیگنال: قدرت گیرندگی امواج، دومین عامل برای انتخاب یک آنتن مناسب برای شماست. برای مراکز دور از ارسال باید آنتن هایی را انتخاب کنید که قدرت گیرندگی بالایی دارند و برای نقاط نزدیک به ارسال امواج، آنتن هایی با قدرت متوسط، انتخاب مناسبی برای شما می باشد.
  • محدودیت‌ های محیطی: عواملی مانند ساختمان‌ ها، درختان و تداخل‌ های الکترونیکی می‌ توانند سیگنال را مختل کنند. آنتن را در جایی نصب کنید که از این تداخل‌ ها کاسته شود.
  • قابلیت تنظیم زاویه: برخی آنتن‌ ها قابلیت تنظیم زاویه دارند که به شما امکان می ‌دهد آنتن را به سمت منبع سیگنال بچرخانید.
  • پشتیبانی از فرمت ‌های مختلف: مطمئن شوید که آنتن انتخابی، قادر به دریافت فرمت‌ های مختلف سیگنال تلویزیونی مانند HD و k4 است.
  • قیمت و کیفیت: به قیمت آنتن برقی تلویزیون توجه کنید، اما تنها بر اساس قیمت تصمیم نگیرید. آنتنی با کیفیت مناسب با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید.
  • نصب و راه‌اندازی: اگر مهارت نصب آنتن ندارید، بهتر است از تکنسین ‌های حرفه ‌ای استفاده کنید تا نصب صحیح و بهینه را انجام دهند.

مجموعه پیکاو کالا با هدف رساندن کالای با کیفیت با نازل ترین قیمت، ارائه دهنده انواع ريموت كنترل، سيم، فيش، رابط، محافظ برق، تبديل، انواع آنتن، پايه براكت LCD و LED، قطعات الكترونيكي، ادوات نصب سيستم هاي صوتي و تصويري و كليه ي لوازم جانبي الكتريك و الكترونيك، به صورت خرده و عمده می باشد.

آنتن تلویزیون روی سقف شیروانی خانه

قیمت آنتن هوایی تلویزیون

قیمت آنتن‌های هوایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • نوع آنتن
  • برد و قدرت گیرندگی
  • تکنولوژی به‌کار رفته
  • مواد و کیفیت ساخت
  • برند و تولیدکننده
  • ویژگی‌های اضافی
  • منطقه فروش

هنگام خرید آنتن هوایی، توصیه می‌شود که نیازها و بودجه خود را در نظر بگیرید و ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید تا بهترین گزینه برای خود را پیدا کنید.

سخن نهایی

در این مقاله به آنتن هوایی و انواع مختلف آن پرداخته شد. همچنین نکاتی درخصوص خرید آنتن هوایی ذکر شد که توصیه می گردد به آن ها توجه داشته باشید. برای دریافت هرگونه راهنمایی در زمینه خرید آنتن نیز می توانید با همکاران ما در پیکاو کالا تماس بگیرید.

پیکاوکالا

منبع:  electronics-notes

سوالات متداول

  • آنتن های هوایی به چند دسته تقسیم می شوند؟

آنتن های هوایی تلویزیون به دو دسته ی کلی انتن هوایی ثابت و آنتن گردان تقسیم می شوند. که هر کدام ویژگی و مزایای خود را دارند.

  • آنتن های تلویزیون به طور کلی چند نوع هستند؟

انواع آنتن تلویزیون عبارتند از: آنتن هوایی، آنتن رومیزی، آنتن سرخود و آنتن میله ای.

مقایسه کالاها
whatsapp