پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

خرید باطری سکه ای

باتری‌های دکمه‌ای که با نام باتری‌های سکه‌ای و باتری ساعت نیز شناحته می‌شوند، گونه‌ای از باتری هستند که به شکل یک سیلندر با قطر ۵ تا ۲۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱ تا ۶ میلی‌متر ساخته می‌شوند. این نوع از باتری‌ها عمدتاً برای استفاده در وسایل برقی کوچک و قابل حمل مانند ساعت‌های مچی و ماشین حساب به کار می‌روند.
باتری سکه ای جزو باطریهای تک سلولی به شمار می‌ رود و این باتری ها از یک سلول یک بار مصرف به وجود آمده اند. به دلیل آنکه شکل ظاهری این باتری ها شبیه دکمه یا سکه می باشد به آنها باتری دکمه ای و یا سکه ای نیز می گویند. برای تولید بدنه این باتری ها از فلز استفاده می شود و قطر آنها بین ۵ تا ۲۰ میلی متر و ارتفاعشان بین ۱ تا ۶ میلی متر می باشد.
این باتری ها را می توان در واقع نوعی از پیل های گالوانی نیز عنوان نمود و به دلیل اینکه اغلب از آنها در ساعت های مچی استفاده می شود، بسیاری از افراد به آنها باتری ساعت هم می گویند. لازم به ذکر است که تکنولوژی ساخت این باتری ها متفاوت بوده و برخی از آنها لیتیومی و برخی دیگر از آنها آلکالاین می باشند. بازی های سکه ای آلکالاین از ولتاژ نامی هر سلول 1.5 ولت برخوردار هستند.
این امر در صورتی است که باتری های سکه ای لیتیومی ولتاژ نامی هر سلولشان دو برابر باتری های آلکالاین می باشد. از آنجایی که باتریهای فوق غیر قابل شارژ می باشند، چنانچه شارژ موجود درون آنها تمام شود باتری ها دیگر قابل استفاده نخواهند بود و می بایست اقدام به جایگزین کردن آنها با باتری های جدید نمایید.
 
مقایسه کالاها
whatsapp