پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

با انواع آنتن هوایی آشنا شوید

با انواع آنتن هوایی آشنا شوید

آنتن یکی از تجهیزات مخابراتی است که امواج الکترومغناطیسی را گرفته و  به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند. بسیاری از افراد تنها با یک نوع آنتن هوایی آشنایی دارند؛ درحالیکه مدل های مختلفی دارد. اگر به دنبال راهی برای بهبود کیفیت تصاویر تلویزیون خود هستید، بهتر است، پیش از خرید آنتن هوایی با انواع آنتن هوایی آشنا شوید تا مورد مناسب خود را تهیه کنید. در این مطلب شما را با انواع آن آشنا می کنیم. تا انتها همراه ما باشید تا با کسب این اطلاعات مفید یک انتخاب و خرید عالی داشته باشید.

آنتن هوایی

این آنتن ها از تجهیزات پرکاربردی هستند که توسط کمپانی های زیادی ساخته و به بازار عرضه می شوند. آنتن ها در انواع مدل ها و با مشخصات مختلف در بازار موجود است. آنتن هایی که دارای منبع تغذیه و تقویت کننده هستند می توانند کیفیت تصویر بالاتری را فراهم کنند. انواع آنتن هوایی طیف گسترده ای از امواج را دریافت کرده و به گیرنده تلویزیون تحویل می دهند. در برخی مناطق، دسترسی به این سیگنال ها مشکل است و هر آنتنی نمی تواند آن ها را دریافت کند؛ در این مواقع آنتن های هوایی چاره کار خواهند بود.

آنتن هوایی ثابت

یکی از بهترین انواع آنتن هوایی، مدل ثابت آن می باشد. آنتن هوایی ثابت در مناطقی که دستیابی به سیگنال نسبتا راحت است به کار می رود. به عبارتی دیگر، جایی که سیگنال به اندازه کافی قوی باشد و برای دریافت آن نیاز به جست و جو نباشد، استفاده از آنتن های هوایی ثابت مناسب است. این آنتن ها همان گونه که از نامشان پیداست ثابت هستند و به گردش در نمی آید. پس در نصب این آنتن، باید در جهتی مناسب تنظیم و ثابت شوند.

 مدل آنتن هوایی ثابت

آنتن هوایی گردان

آنتن گردان یکی دیگر از انواع آنتن هوایی است که قابلیت چرخش در جهات مختلف را دارد. این آنتن در دو نوع دستی و خودکار می باشد. در برخی مناطق به دلیل ضعف در سیگنال ها، آنتن باید به چرخش دربیاید تا بتواند سیگنال مناسب را دریافت کند. آنتن گردان خودکار، به طور اتوماتیک برای دریافت سیگنال به چرخش در می آید اما نمونه دستی آن به تنظیمات نیاز دارد. آنتن هوایی گردان برخلاف نمونه ثابت آن برای یافتن نقطه مناسب سیگنال دهی به حرکت در می آید. بنابراین برای نقاط به اصطلاح کور گزینه ای مناسب هستند.

برای خرید آنتن رومیزی كليك كنيد.

دلایل محبوبیت انواع آنتن هوایی

این آنتن ها به دلیل فراهم آوردن کیفیت مناسب تصاویر، با استقبال خوبی مواجه شدند. این مدل آنتن ها باید در فضایی باز مانند پشت بام خانه یا مجتمع نصب شوند تا مانعی در برابر آن ها نباشد. آنتن های هوایی قادر به دریافت سیگنال های مختلف حتی سیگنال های ضعیف هستند. وجود تقویت کننده در آن ها موجب بهبود کیفیت سیگنال و ارائه شبکه های تلویزیونی متنوع می شود. نصب و راه اندازی انواع آنتن هوایی ساده است و نسبت به نمونه های دیگر پیچیدگی کمتری دارد.

ساختار آن ها به گونه ای است که در صورت بروز مشکل و خرابی به آسانی عیب یابی و تعمیر شوند. با نصب آنتن بر روی پشت بام، دیگر نیازی به قراردادن آنتن های رومیزی درون فضای خانه نیست. از لحاظ هزینه، این محصول نسبت به تکنولوژی های به کار رفته در آن، قیمت مقرون به صرفه ای دارد و در میان مصرف کنندگان ایرانی بسیار پر طرفدار است.

آنتن گردان با چرخش اتوماتیک

نکات مهم در خرید مدل های مختلف آنتن های هوایی

  • اولین نکته در انتخاب یک آنتن هوایی توجه به برند تولید کننده آن می باشد. به این مورد دقت داشته باشید که برندهای شناخته شده اعتبار بالایی دارند و محصولاتی که تولید می کنند از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.
  • پیشنهاد می کنیم از آنتن هوایی دارای تقویت کننده انتخاب کنید. این قابلیت در آنتن ها باعث بهبود تصاویر می شود.
  • آنتن هوایی مورد نظر خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. مراکزی که کیفیت محصول را تضمین می کنند، گزینه های قابل اعتمادی برای خرید هستند. پیشنهاد ما مراجعه به فروشگاه پیکاوکالا می باشد. این مرکز با بیش از 20 سال سابقه در فروش انواع لوازم الکتریکی و الکترونیکی آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می باشد.
  • آنتن انتخابی شما باید با شرایط فیزیکی محل شما مطابقت داشته باشد. هر آنتنی برای استفاده در شرایط ویژه ای طراحی شده است، بنابراین مشخصات محصول را با دقت مطالعه و بررسی بفرمایید
  • خرید از فروشگاه آنلاین پیکاوکالا به شما امکان مشاهده انواع آنتن هوایی و مقایسه آن ها را می دهد. همچنین باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

مدل های مختلف آنتن های هوایی

سخن آخر

در این مطلب با انواع آنتن هوایی و کاربردشان آشنا شدیم. آنتن های هوایی در دو نمونه ثابت و گردان ارائه می شوند که هر کدام مشخصات، مزایا و معایب و کاربرد ویژه ای دارند. در انتخاب یک آنتن مناسب باید به نکات مهمی از جمله برند تولیدکننده توجه داشته باشید. برای اطمینان از اصالت کالا، آنتن مورد نظر خود را از فروشگاه های معتبر همچون پیکاوکالا خریداری کنید. امیدواریم این مطلب به شما در انتخاب بهترین آنتن هوایی کمک کند.

پیکاوکالا

منبع: smartaerials

سوالات متداول

بهترین آنتن تلویزیون برای نقاط کور چیست؟

انواع آنتن هوایی برای این مناطق مناسب می باشد.

قیمت آنتن هوایی چه مبلغی است؟

شما می توانید در سایت پیکاوکالا قیمت مدل های مختلف را مشاهده فرمایید.

آيا محل زندگی به نوع آنتن مورد نياز، مربوط است؟

آنتن انتخابی شما باید با شرایط فیزیکی محل شما مطابقت داشته باشد. هر آنتنی برای استفاده در شرایط ویژه ای طراحی شده است، بنابراین مشخصات محصول را با دقت مطالعه و بررسی بفرمایید

 

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp