پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

آنتن مرکزی چیست و چه مزایایی دارد؟

آنتن مرکزی چیست و چه مزایایی دارد؟

امروزه ساختمان ها دارای طبقه های متعدد و ارتفاع زیادتری هستند. بنابراین، استفاده از آنتن های مرکزی در این نوع ساختمان ها بهترین انتخاب است. آیا با آنتن مرکزی و مزایای و معایب آن آشنایی دارید؟ در این مطلب به بررسی پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت. با شناختن مزایا و معایب این نوع آنتن ها، تصمیم گیری در زمینه خرید central antenna برای شما راحت تر خواهد بود.

آنتن مرکزی ساختمان چیست؟

در صورتی که هر کدام از واحدهای آپارتمان در مجتمع های مسکونی تمایل به استفاده از آنتن جداگانه ای را داشته باشند، احتمالا مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد. بنابراین، به منظور پیشگیری از بروز این مشکلات باید سراغ خرید آنتن های مرکزی بروید. با نصب و راه اندازی سیستم central antenna‏ ‏ می توان از بروز مشکلات احتمالی در زمینه دریافت و ارسال سیگنال های تلویزیونی و ماهواره ای جلوگیری کرد.

نمونه ای از آنتن مرکزی

central antenna مجموعه ای از ابزارها است که اطلاعاتی مانند تصاویر و فیلم ها را از ماهواره ها گرفته و به گیرنده های مختلف ارسال می کند. ساختمان هایی که دارای بیش از یک عدد گیرنده هستند باید از آنتن های مرکزی استفاده کنند. آنتن مرکزی برای انواع ساختمان های تجاری، مسکونی، هتل ها، بیمارستان ها، مراکز تجاری و آموزشی انتخاب مناسبی است. با نصب این نوع آنتن، کیفیت تصاویر در طبقات مختلف ساختمان مشابه است. بنابراین، کاربران به نصب آنتن های خارجی برای ساختمان نیاز نخواهند داشت. اما اگر به هر دلیلی تمایلی به نصب آنتن مرکزی ندارید، خرید آنتن هوایی با کیفیت بالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

ساکنان آپارتمان هایی که از سیستم های central antenna استفاده می کنند، این شانس را خواهند داشت که صدها کانال تلویزیونی را با بهترین کیفیت تصویر تماشا کنند. از طریق این نوع آنتن، ساکنان ساختمان می توانند کانال های خصوصی یا رمزگذاری شده را به میل خود تماشا کنند. این سیستم، امکان تماشای بسیاری از کانال ها مانند کانال های ورزشی را با استفاده از ماهواره های اضافی  نیز ارائه می دهد. این واقعیت که هر آپارتمان از آنتن جداگانه استفاده نمی کند و گیرنده در یک نقطه مشترک ترکیب می شود، مزایایی را به همراه دارد. از مزایای آنتن مرکزی‏ ‏ می توان به صرفه اقتصادی و زیبای نمای بیرون آپارتمان و ساختمان مسکونی اشاره کرد.

نحوه اتصال آنتن مرکزی به دیگر دستگاه ها

آیا می دانید که امکان اتصال آنتن مرکزی به دستگاه های دیگر وجود دارد؟ یکی از دستگاه هایی که می شود central antenna‏ ‏ را به آن متصل کرد، دوربین مدار بسته است. کاربران می توانند با استفاده از تلویزیون دسترسی کامل به اطلاعات دوربین مدار بسته داشته باشند. اکثر افراد تمایل دارند که سیستم دوربین های مدار بسته را به انواع گیرنده های تلویزیون اتصال دهند. آنتن های مرکزی دارای این قابلیت هستند. شما می توانید در منزل خود با تعویض کانال های تلویزیون، اطلاعات دوربین امنیتی را نیز بررسی کنید.

انواع آنتن های مرکزی

انواع سیستم آنتن های مرکزی

آنتن مرکزی در مدل ها و انواع مختلف تولید می شود. در این بخش، شما را با انواع سیستم آنتن های مرکزی آشنا می کنیم. انواع این آنتن ها عبارتند از:

  • سیستم MATV  یاMaster Antenna Television : این نوع سیستم جزو بهترین انواع آنتن های مرکزی محسوب می شود. در آنتن مرکزی براساس سیستم MATV، سیگنال های ارسال شده بدون نویز و به صورت قدرتمند در اختیار گیرنده قرار خواهند گرفت. بنابراین، تصاویر با استفاده از این نوع سیستم شفاف و واضح تر هستند.
  • سیستم SMATV یا Satellite Master Antenna Television : در این نوع سیستم، آنتن به منظور دریافت سیگنال ها از ماهواره مورد استفاده می گیرد. سیستم SMATV ‎‏ ‏در ساختمان های مختلف قابل استفاده است. اگر موقعیت جغرافیایی ساختمان امکان دریافت سیگنال را به طور مستقیم نداشته باشد،  سیستم SMATV انتخاب خوبی است.
  • سیستم CATV یا :Community Antenna Television این نوع سیستم central antenna به منظور تامین احتیاجات تلویزیونی یک شهر یا محله تولید و طراحی گردیده است. در سیستم CATV ‎‏از یک نوع آنتن مرکزی به منظور ارسال و دریافت سیگنال ها به مناطق مختلف استفاده می شود. ‎ ‎در این نوع سیستم، سیگنال های دریافت شده پس از تقویت با استفاده از کابل به گیرنده ارسال خواهند شد. ‏این مدل آنتن های مرکزی دارای کیفیت بالا و مناسب برای استفاده در ساختمان هایی با فضای کابل کشی زیاد ‏هستند.‏

مزایای استفاده از آنتن مرکزی

خرید و استفاده از central antenna دارای مزایا و فوایدی است. در این بخش به بررسی این مزایا می پردازیم.

  • در صورت استفاده از این نوع آنتن، میزان کیفیت تصویر بیشتر و بهتر خواهد بود.
  • شما می توانید با استفاده از آنتن مرکزی، تصاویر را با کیفیت و وضوح بیشتری مشاهده کنید.
  • نصب و نگهداری این نوع آنتن ها در مقایسه با مدل های دیگر مقرون به صرفه تر است.
  • یکی دیگر از مزایای central antenna، سهولت و راحتی در استفاده است.
  • با استفاده از central antenna‏ ‏ می توان به کانال های تلویزیونی بیشتری دسترسی پیدا کرد.
  • به منظور نصب و پیاده سازی central antenna‏ ‏ به فضای کمتری نیاز دارید.‏
  • با نصب این نوع آنتن دیگر لازم نیست که چند آنتن را روی پشت بام قرار دهید.‏
  • هزینه های سیم کشی نیز در صورت نصب این مدل آنتن کاهش پیدا می کند.‏
  • پروسه تعمیر یا نگهداری آنتن های مرکزی ساده تر و آسان تر از مدل های دیگر است.‏
  • امکان تماشای تمام کانال های موجود در ماهواره در صورت استفاده از آنتن مرکزی وجود دارد.
  • قابلیت افزایش ظرفیت کانال ها جزو مزایای دیگر این نوع آنتن ها است.

مزایا و معایب آنتن مرکزی

معایب استفاده از آنتن مرکزی

آیا با معایب central antenna آشنایی دارید؟ در صورتی که قصد خرید آنتن مرکزی را دارید، بهتر است که اطلاعاتی درباره معایب آن نیز بدست آورید. از معایب central antenna‏ ‏ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به منظور منتقل کردن سیگنال به گیرنده احتیاج به تجهیزات و کابل کشی اضافی دارید.
  • به منظور نصب یا راه اندازی سیستم MATV به تجهیزات و ابزارهای لازم نیاز خواهید داشت.
  • در صورت استفاده از آنتن های مرکزی احتمال بروز اختلال در سیگنال ها یا خرابی آنها وجود دارد.
  • یکی از معایب استفاده از آنتن مرکزی، احتمال وقوع بیشتر نویز در سیگنال ها است.

سخن آخر

آنتن مرکزی به منظور ایجاد اتصال در بین تلویزیون های یک ساختمان به کانال های متعدد تلویزیونی مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع سیستم به صورت همزمان چند نوع تلویزیون با استفاده از این نوع آنتن به شبکه ها متصل خواهند شد. آنتن های مرکزی با توجه به نوع، مدل و جنس آنتن، قابلیت دریافت امواج و سیگنال های تلویزیونی و رادیویی مختلف را برای کاربران ساختمان ها فراهم می کنند.

این سیستم که مبتنی بر یک سیستم مرکزی واحد است، آپارتمان‌ها را قادر به دریافت و پخش سیگنال های مختلف می ‌کند. همه ساکنان آپارتمان ‌ها می توانند از تلویزیون ماهواره ‌ای با کیفیت بالا در مناطق مسکونی و عمومی بهره ‌مند شوند. این سیستم مانع آلودگی بصری ناشی از آنتن دهی در ساختمان ها می شود و دسترسی به هزاران کانال تلویزیونی با کیفیت بالا را برای کاربران فراهم می کند. شما می توانید انواع آنتن مرکزی را از طریق فروشگاه های معتبر به صورت حضوری و آنلاین خریداری کنید.

پیکاوکالا

سوالات متداول

  • آنتن مرکزی چیست؟

central antenna مجموعه ای از ابزارها است که اطلاعاتی مانند تصاویر و فیلم ها را از ماهواره ها گرفته و به گیرنده های مختلف ارسال می کند. ساختمان هایی که دارای بیش از یک عدد گیرنده هستند باید از آنتن های مرکزی استفاده کنند. آنتن مرکزی برای انواع ساختمان های تجاری، مسکونی، هتل ها، بیمارستان ها، مراکز تجاری و آموزشی انتخاب مناسبی است.

  • مزایای استفاده از آنتن های مرکزی چیست؟
  • در صورت استفاده از این نوع آنتن، میزان کیفیت تصویر بیشتر و بهتر خواهد بود.
  • شما می توانید با استفاده از آنتن مرکزی، تصاویر را با کیفیت و وضوح بیشتری مشاهده کنید.
  • نصب و نگهداری این نوع آنتن ها در مقایسه با مدل های دیگر مقرون به صرفه تر است.

نظر خود را بنویسید

whatsapp