پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

چطور دکمه های ریموت کنترل خود را تعمیر کنیم ؟

چطور دکمه های ریموت کنترل خود را تعمیر کنیم ؟

یکی از مشکلاتی که اکثر ما تا به حال با آن مواجه بوده ایم ، خرابی ریموت کنترل دستگاه های صوتی و تصویری در منزل است . برای اینکه بدانیم چطور و چگونه این مشکل را مدیریت کنیم ، باید پله به پله مراحل زیر را طی کنیم تا دقیقا متوجه شویم که مشکل چیست و با انجام دادن راه های رفع آن نسبت به راه اندازی و تعمیر دکمه های کنترل تلویزیون اقدام کنیم. اگر مراحلی که در ادامه می گوییم، انجام دادید و به نتیجه نرسیدید؛ می توانید برای تعمیر یا خرید کنترل تلویزیون از طریق سایت پیکاوکالا اقدام کنید.

مراحل تعمیر دکمه های کنترل تلویزیون

1- اگر ریموت کنترلتان بطور کلی از کار افتاده است، از ضربه زدن به آن بپرهیزید. ابتدا نسبت به تعویض باطری های آن اقدام کنید، بعد از آن کنترلتان را تست کنید، چنانچه باز هم کار نکرد، باید برای تعمیر به یک تعمیرکار مراجعه کنید و یا اگر خودتان از عهده ی تعمیر آن برمی ‌آیید ، راه های زیر را برای تعمیر دکمه های کنترل تلویزیون امتحان کنید.

کنترل تلویزیون و تعمیر آن

  • ابتدا با یک کاردک یا تیغ به آرمی نسبت به آزاد کردن خارهای کنار کنترل (خارها دقیقا میان شیار قاب رو ، و قاب زیر کنترل هستند و با چشم دیده نمی شوند) اقدام نموده و کنترل را باز کنید.
  • مدار الکترونیکی کنترل را از نظر وجود ترک و شکستگی به دقت بررسی کنید و اگر ترک یا شکستگی در مدار الکترونیکی مشاهده کردید، بهتر است برای خرید و تعویض مدار اقدام کنید و چون کار تعمیر بردهای شکسته ی الکترونیکی، کاری دشوار و تخصصی است، باز هم بهتر است، درصورت نایاب بودن ریموت کنترل به یک تعمیرکار ماهر جهت تعمیر مدار الکترونیکی، مراجعه کنید.
  • اگر در مدار الکترونیکی شکستگی دیده نشد، پایه ی قطعات لحیم شده روی مدار ریموت کنترل را از نظر اتصال صحیح به مدار بررسی کنید، ممکن است پایه ی چشمی فرکانس،  پایه های اتصال مثبت و منفی باطری  ، پایه ی کریستال موج، پایه های آی سی یا پایه های خازن آن به درستی با مدار اتصال نداشته باشند و یا بر اثر گذشت زمان، دچار قلع مردگی شده باشند. جهت رفع این موارد می توانید با تهیه ی یک عدد هویه ی 40 وات، مقداری قلع و یک روغن لحیم کوچک، نسبت به لحیم کاری و اتصال مجدد پایه ها به مدار اقدام نمایید.

بعد از طی مراحل فوق مدار کنترل را در جای خود قرار داده و آن را روی دستگاه مورد نظر تست کنید، چنانچه مشکل آن رفع نشده بود، بهتر است برای بررسی تخصصی تر به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

باز کردن کنترل تلویزیون

2- اگر بعضی از دکمه های ریموت کنترلتان روی دستگاه کار می کنند و برخی دیگر کار نمی کنند (مثلا همه ی دکمه ها کار می کنند ولی دکمه ی ولوم یا خاموش و روشن، روی دستگاه کار نمی کند) طبق روش توضیح داده شده؛ ریموت کنترل را باز می کنید.

  • بعد از باز کردن ریموت کنترل ، مدار را از قاب خارج نموده و روی آن را با مقداری پنبه ی آغشته به الکل تمیز می نمایید و بعد از تمیز کردن مدار الکترونیکی، آن را به مدت 15 دقیقه در کناری قرار می دهید؛ تا به خوبی خشک شود. (یادتان باشد به دلیل اینکه الکل مقداری آب هم در خود دارد، چنانچه مدار به خوبی خشک نشده باشد، پس از قرار دادن باطری داخل ریموت کنترل، به احتمال قوی آی سی فرمان کنترل خواهد سوخت).
  • بعد از تمیز کردن مدار، حال باید نسبت به تمیز کردن کنتاکت اتصال دکمه ها اقدام نمایید، برای این کار می توانید دکمه ها را به آرامی از قاب جدا نموده و آن را با استفاده از یک برس نرم و یا مسواک آغشته به الکل یا مایع ظرفشویی کاملا تمیز نموده و پس از شستن، کاملا خشک نمایید و باز هم به دلیل توضیح داده شده در بالا، آن را به مدت 15 دقیقه در کناری بگذارید تا کاملا خشک شود. (این کار را به آرامی انجام دهید که دکمه ها دچار پارگی و تخریب نگردند). 
  • بعد از تمیز کردن مدار و دکمه ها ، حال باید دکمه های کنترل را روی دستگاه تست کنید، چنانچه بعد از تست دکمه ها، همگی درست کار کردند و سالم بودند، یعنی مشکل حل شده و چنانچه مشکل حل نشده بود، به احتمال قوی، کنتاکت لاستیکی اتصال دکمه ها خراب شده است. برای حل این مشکل باید از قطره ی اتصال گرافیت، استفاده کنید. به این صورت که بعد از انجام دادن کارهایی که در بالا گفته شد، با استفاده از نوک یک چوب کبریت، مقدار بسیار کمی از قطره ی گرافیت را روی کنتاکت لاستیکی دکمه هایی که کار نمی کنند، پخش کرده و مدت 15 دقیقه صبر می کنیم تا خشک شود. (استفاده از کنترل هنگامی که گرافیت خشک نشده باشد، باعث اتصال یکسره ی کنتاکت مدار الکترونیک می شود) ، بعد از خشک شدن قطره گرافیت ، مدار و دکمه های لاستیکی را درون قاب قرارداده و کنترل را می ندیم و آن را روی دستگاه مورد نظر تست می نماییم.
  • چنانچه بعد از انجام دادن اعمال فوق همچنان برخی از دکمه های کنترل روی دستگاه کار نکرد، ایراد مربوط به آیسی فرمان و مدار الکترونیکی می باشد و جهت رفع کامل ایراد باید نسبت به تعویض مدار الکترونیک اقدام نمود .

اجزای داخلی ریموت کنترل تلویزیون

سخن پایانی

در این مقاله از پیکاوکالا شما را با چگونگی تعمیر دکمه های کنترل تلویزیون آشنا کردیم. یادتان باشد که از پرداخت مبالغ هنگفت جهت تعمیر ریموت کنترل به افراد مختلف بپرهیزید، جهت تعمیر دکمه های ریموت کنترل خود در اسرع وقت، می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی پیکاوکالا اقدام نمایید؛ یا از طریق واتساپ با شماره های 09124679031 و 09124183889 ارتباط برقرار نمایید.

پیکاوکالا

سوالات متداول

  • اگر به هر دلیلی ریموت کنترل قابل تعمیر نبود؛ چگونه می توانیم کنترل جدید خریداری کنیم؟

اگر به دنبال خرید ریموت کنترل جدید برای تلویزیون خود هستید؛ سایت پیکاوکالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. فروشگاه پیکاوکالا سال ها است در زمینه فروش لوازم جانبی تلویزیون، همچون فروش کنترل تلویزیون، فروش محافظ صفحه تلویزیون، فروش پایه دیواری تلویزیون، انواع آنتن ها و ... فعالیت می کند و بهترین گزینه برای خرید محصولات جانبی تلویزیون می باشد. فقط کافی است از محصولات سایت دیدن کرده و با کارشناسان در تماس باشید.

  • آیا فروشگاه پیکاوکالا، به تعمیر ریموت کنترل می پردازد؟

بله. در صورت نیاز می توانید از طریق یکی از راه های ارتباطی که در سایت وجود دارد، با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.

 

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp