پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

نحوه استفاده کنترل همه کاره LED و LCD مدل +RM-014S

نحوه استفاده کنترل همه کاره LED و LCD مدل +RM-014S

گاهی اوقات ممکن است که کنترل دستگاه تلویزیون ما زیر پا مانده و بشکند یا از ارتفاعی به زمین افتاده و خراب شود یا در اثر بی احتیاطی کنار شعله ی اجاق گاز یا روی بخاری مانده، قاب و مدار آن بر اثر حرارت از بین برود. تا اینجا شاید مشکلی زیادی پیش نیامده باشد؛  بلکه مشکل زمانی جدی می شود که برای تهیه ی کنترل به بازار و سایت های متعدد مراجعه کنیم ولی کنترل دستگاه خود را نیابیم. در این صورت افکار زیادی به ذهنمان خطور می کند که، چگونه از تلویزیون خودم استفاده کنم؟ 

اینجاست که تکنولوژی به کمک ما می آید و ما می توانیم برای حل این مشکل از کنترل های همه کاره که به همین منظور تولید گردیده اند ، استفاده کنیم. به همین منظور در ادامه شما را با نحوه استفاده کنترل همه کاره led و lcd آشنا خواهیم کرد. 

 

چگونه از کنترل همه کاره LED ، LCD مدل +RM-014S استفاده کنیم ؟

خرید کنترل تلویزیون با بهترین قیمت و کیفیت

کنترل همه کاره چیست ؟

قبل از آنکه به نحوه استفاده از کنترل همه کاره led و lcd بپردازیم لازم است بدانید که منظور از کنترل همه کاره چیست. کنترل همه کاره نوعی از ریموت کنترل است که با استفاده از IC الکترونیکی مخصوصی، قابلیت تغییر فرکانس را دارد. هر تلویزیون و دستگاهی با گیرنده فرکانس مخصوص خودش که طول موج و بسامد مشخصی دارد مجهز شده است و برای اینکه بتوان با کنترل از دستگاه استفاده کرد ، باید همان طول موج و بسامد توسط کنترل به دستگاه مورد نظر ارسال گردد تا توسط گیرنده قابل دریافت و پردازش باشد.

کنترل تلویزیون

کنترل های معمولی فقط تک فرکانسی هستند و فقط فرکانس مخصوص به دستگاه خود را ارسال می کنند وفقط برروی همان دستگاه کار می کنند، ولی کنترل های مادر یا همه کاره با تغییر فرکانس حتی تا 5000 عدد فرکانس مختلف را پشتیبانی می کنند و شما با داشتن یک کنترل همه کاره 5000 کد، گویا 5000 کنترل مختلف را در منزل خود دارید، فقط باید روش تنظیم آن روی دستگاه های مختلف را با توجه به مدل کنترل همه کاره بیاموزید تا بتوانید به راحتی از آن روی تلویزیون یا دستگاه مورد نظرتان استفاده کنید .

انواع مختلفی از کنترل های همه کاره در بازار وجود دارد که تمامی آن ها را می توانید از طریق فروشگاه پیکاوکالا با بهترین قیمت تهیه کنید. انواع این کنترل ها عبارتند از:

1- کنترل همه کاره تلویزیون

2-کنترل همه کاره گیرنده دیجیتال

3- کنترل همه کاره دستگاه DVD

4-کنترل همه کاره ویدئو پرژکتور

5- کنترل همه کاره تلویزیون LCD و LED

6- کنترل همه کاره دستگاه گیرنده مرکزی

7- کنترل همه کاره کولر گازی مدل 112E

یکی از کنترل هایی که روی انواع LCD و LED با برندهای مختلف قابل استفاده می باشد، کنترل همه کاره LCD ، LED مدل +RM-014S است. در این نوشتار قصد داریم این کنترل را به شما معرفی نموده و روش استفاده از آن را بطور کامل برای شما خواننده ی گرامی توضیح دهیم.

کنترل همه کاره تلویزیون LED و LCD مدل +RM-014S چیست؟

این کنترل که توسط شرکتی چینی تولید و  روانه ی بازار گردیده با بیش از 2500 کد فرکانس، می تواند بیشتر نیاز مصرف کنندگانی که به هر دلیلی کنترل اورجینال دستگاه خود را از دست داده و نمونه اصلی آن را در بازار نمی یابند، بر طرف نماید.

این کنترل دارای دکمه های YouTube ، NETFLIX و Prime video است که این دکمه ها روی تلویزیون های LED جدید، کاربرد فراوانی دارند و جهت استفاده از شبکه ی اینترنت ضروری می باشند، این امکان در بیشتر ریموت کنترل های همه کاره ی قدیمی وجود ندارد.

جنس قاب کنترل همه کاره LED مدل +RM-014S از نوع مواد ABS نو و بسیار مرغوب است، که همین مسئله باعث برتری آن، نسبت به سایر کنترل های موجود در بازار می شود. همچنین جنس دکمه های این کنترل نیز از مواد نو، نرم و با انعطاف بالا می باشد.

ریموت کنترل

نحوه استفاده کنترل همه کاره LED ، LCD مدل +RM-014S

این نوع کنترل همانند کنترل همه کاره LED مدل V-1190 به 5 روش روی تلویزیون های مختلف ، قابل تنظیم و استفاده می باشد.

روش اول: در روش اول که داخل بروشور این کنترل نیز، به روشنی می توان دید، این است که دکمه ی SET را با هر کدام از دکمه های دیگر همزمان بفشارید، کنترل همه کاره تلویزیون LED مدل +014S روی یکی از فرکانس های جهانی برندهای معروف تنظیم و ست شده و روی آن دستگاه قابل استفاده می باشد.

بعنوان مثال چنانجه دکمه ی SET را همزمان با دکمه ی 1 بفشارید این کنترل به کنترل LG تبدیل می شود و یا اگر دکمه ی SET را با دکمه ی 9 همزمان بفشارید کنترل همه کاره +014S به کنترل HITACHI و SANYO تبدیل می شود.

در نوشتار زیر می توانید نمونه آن را مشاهده کنید:

SET+1= LG , SET+2=SONY , SET+3=SAMSUNG , SET+INFO=AOC-1 , SET+0=TCL 

Method no 1 :

1, For common LCD brand . SET+1...2...3...4...5 light flash three times.
2, Remote keyboard for brand 

Example :

SET+1= LG ,    SET+2=SONY ,    SET+3=SAMSUNG ,    SET+INFO=AOC-1 ,    SET+0=TCL or  KONKA

 

روش دوم : در دومین روش نحوه استفاده کنترل همه کاره led و lcd مدل +RM-014S،  با استفاده از کدهای داخل بروشور می توان این کنترل را تنظیم کرد. چنانچه تصویر کنترل مورد نظرتان به همراه کد در بروشور موجود باشد، کار شما برای تنظیم بسیار راحت می شود.

برای استفاده از این روش می توانید بعد از پیدا کردن کد داخل بروشور، 2 عدد باطری نیمه قلمی سایز AAA داخل کنترل گذاشته، دکمه ی SET را همزمان با دکمه ی POWER بفشارید تا چراغ روی کنترل روشن گردد ( و روشن بماند ) بعد از اینکه کد سه رقمی مورد نظر را وارد کردید، چراغ روی کنترل خودبخود خاموش می شود.

حال کنترل مورد نظر شما روی تلویزیون مورد نظر تنظیم گردیده است .

Method no 2 :

Setting whit Code :
1, if TV brand is not confirm , please find the code from the color instructions paper 


2, Press "SET" + "POWER" , light is on 


3, Press the code *** , light off , setting finish 

 

روش سوم : این روش که به آن جستجوی یک کلید می گوییم ( One-Click Search ) را هنگامی می توان استفاده کرد که، در روش اول، برند دستگاهمان و در روش دوم تصویر کنترل دستگاه به همراه کد تنظیم در بروشور کنترل همه کاره +014S موجود نباشد.

برای استفاده از سرچ یک کلید، ابتدا تلویزیون را روشن نموده و باطری ها را داخل کنترل می گذاریم ، بعد از آن دکمه ی SET را بصورت ممتد نگه می داریم ( انگشت خود را روی دکمه گذاشته و آن را رها نمی کنیم ). کنترل هر 2 ثانیه یکبار بصورت خودکار فرکانسی را به سمت تلویزیون LED ما ارسال می کند، هر زمان که خط ولوم روی صفحه نمایش تلویزیون ظاهر شد، قبل از اینکه کنترل فرکانس بعدی را ارسال کند، دست خود را از روی دکمه ی SET بر می داریم و مجدد یکبار دکمه ی SET را فشار می دهیم (این بار فقط بصورت لحظه ای و کوتاه دکمه ی SET را می فشاریم) تا فرکانس مورد نظر در کنترل ذخیره گردد.

بعد از انجام اعمال فوق کنترل همه کاره LED و Lcd مدل +014S را روی تلویزیون مورد نظر تست کرده و از کارکرد آن مطمئن می شویم ، چنانچه کار نکرد یا مشکلی وجود داشت ، اعمال فوق را مجددا تکرار کرده تا کنترل روی دستگاه مورد نظر تنظیم گردد.

Method 3 :

One Key Search :

If your remote picture not display on the color instructions paper , 

1, Please Press "SET" all the time , light will shines 

2, When the "Volume" display on TV , loosen the "SET" at once .

3, Check other keys working or not , if not , please come 1_2 again

دکمه های ریموت تلویزیون

روش چهارم: این روش را One To One Search یا روش سرچ یک به یک می نامند. در این روش تمامی فرکانس ها یک به یک روی تلویزیون تست می گردند.

این روش را نیز هنگامی می توان استفاده کرد که در روش اول برند دستگاهمان و در روش دوم تصویر کنترل دستگاه به همراه کد تنظیم در بروشور کنترل همه کاره +014S موجود نباشد.

برای استفاده از سرچ یک به یک نیز، ابتدا تلویزیون را روشن نموده و باطری ها را داخل کنترل می گذاریم، بعد از آن دکمه ی SET همزمان با دکمه ی POWER می فشاریم تا چراغ روی کنترل روشن شود.

سپس یکبار، دکمه ی CH+ را می فشاریم و به صفحه نمایش تلویزیون نگاه می‌کنیم ( هر بار که دکمه ی CH+ را میفشاریم، یک فرکانس جدید به سمت تلویزیون ارسال می گردد).  هر زمان که کانال تلویزیون عوض شد، مجدد یکبار دکمه ی SET را به تنهایی فشار می دهیم (فقط بصورت لحظه ای و کوتاه دکمه ی SET را می فشاریم)  تا فرکانس مورد نظر در کنترل ذخیره گردد.
دقت داشته باشید که این پروسه احتیاج به کمی زمان دارد، گاهی فرکانس مورد نظر به سرعت پیدا می‌شود و گاهی این پروسه تا ۲۰ دقیقه هم بطول می‌انجامد تا شما تمامی ۲۵۰۰ فرکانس را یک به یک روی تلویزیون خود تست کنید.

بعد از انجام اعمال فوق کنترل همه کاره تلویزیون LED و LED مدل +RM-014S را روی تلویزیون مورد نظر تست کرده و از کارکرد آن مطمئن می شویم، چنانچه کار نکرد یا مشکلی وجود داشت، اعمال فوق را مجددا تکرار کرده تا کنترل روی دستگاه مورد نظر تنظیم گردد.

Method 4 :

One To One Search:

1, Press "SET+POWER" light is on

2, Press "CH+" or "CH-" One By One times , when your LCD channel change , check other keys , 

3, If not working , please come 2 again .

 

روش پنجم : پنجمین روش نحوه استفاده کنترل همه کاره led و lcd، سرچ اتوماتیک است. از این روش هنگامی می‌توان استفاده کرد که با استفاده از روش های بالا نتوان عملیات تنظیم را به سرانجام رساند.

برای استفاده از سرچ اتوماتیک، ابتدا تلویزیون را روشن نموده و باطری ها را داخل کنترل می گذاریم، بعد از آن دکمه ی SET همزمان با دکمه ی POWER می فشاریم تا چراغ روی کنترل روشن شود. سپس، یکبار دیگر دکمه ی POWER را می فشاریم، در این زمان کنترل هر ۲ ثانیه یکبار فرکانس جدیدی بصورت اتوماتیک به سمت تلویزیون ما ارسال می‌کند و ما همزمان به صفحه نمایش تلویزیون نگاه می‌کنیم ( هر بار که چراغ روی کنترل چشمک میزند ، یک فرکانس جدید به سمت تلویزیون ارسال میگردد )  ، هر زمان که خط ولوم روی صفحه نمایش تلویزیون ظاهر شد ، به سرعت قبل از اینکه چراغ چشمک بزند و فرکانس تغییر کند ، مجدد یکبار دکمه ی SET را به تنهایی فشار می دهیم (فقط بصورت لحظه ای و کوتاه دکمه ی SET را می فشاریم)  تا فرکانس مورد نظر در کنترل ذخیره گردد.

دقت داشته باشید که این پروسه نیز احتیاج به کمی زمان دارد، گاهی فرکانس مورد نظر به سرعت پیدا می‌شود و گاهی این پروسه تا ۱۳ دقیقه هم بطول می‌انجامد تا کنترل تمامی ۲۵۰۰ فرکانس را یک به یک روی تلویزیون ارسال و تست کند.

بعد از انجام اعمال فوق، کنترل همه کاره led و lcd را روی تلویزیون مورد نظر تست کرده و از کارکرد آن مطمئن می شویم، چنانچه کار نکرد یا مشکلی وجود داشت، اعمال فوق را مجددا تکرار کرده تا کنترل روی دستگاه مورد نظر تنظیم گردد.

توجه: چنانچه عملیات تنظیم موفقیت آمیز بود، جهت از بین نرفتن فرکانس و حفظ شدن آن برای همیشه باید کنترل را قفل کرد، برای قفل کردن کنترل دکمه ی SET را همزمان با OK می فشاریم تا کنترل مورد نظر قفل گردد، چنانچه احتیاج به تغییر فرکانس داشتیم مجدد دکمه ی SER را همزمان با دکمه ی OK فشار می دهیم تا قفل کنترل باز شده و قابل تنظیم مجدد باشد.

Method 5 :

Automatic Search:

1, Press "SET+POWER" light is on

2, Press "POWER" again , light will shines One By One times , until the Volume display on your TV .

3, Press "SET" light off , setting finish .

Attention please: After setting , Better lock the system .
( "SET+OK" lock and unlock )

سخن پایانی

در این مقاله درباره نحوه استفاده کنترل همه کاره LED و LCD مدل +RM-014S صحبت کردیم و گفتیم که این کنترل، روی بیشتر تلویزیون‌های LED و LCD قابل استفاده است. شما می‌توانید این کنترل را با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت از فروشگاه اینترنتی پیکاوکالا تهیه نمایید.

پیکاوکالا

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp