پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

كامل ترين راهنمای خرید کنترل تلویزیون

كامل ترين راهنمای خرید کنترل تلویزیون

از آنجا که تنوع زیادی در ریموت کنترل ها وجود دارد و برای تمام وسایل الکترونیکی دور و اطرافتان به ریموت کنترل نیاز دارید، ممکن است در هنگام خرید دچار تردید شوید. برای همین ما در این مقاله نکاتی را در رابطه با راهنمای خرید کنترل برای شما بیان می کنیم تا هنگام تصمیم گیری برای خرید کنترل تلویزیون و سایر ریموت ها، ایده ای داشته باشید و بتوانید آگاهانه خرید کنید.

انواع مختلف کنترل

شناخت مدل های مختلف ریموت، یکی از موارد اصلی به عنوان راهنمای خرید کنترل است.

  • کنترل صوتی و تصویری
  • ایرموس دار
  • کولر
  • ضبط ماشین و کنترل های پخش کننده صوتی
  • کنترل هوشمند
  • کنترل های همه کاره

راهنمای خرید کنترل تلویزیون

راهنمای خرید کنترل تلویزیون

بیشترین جایی که راهنمای خرید کنترل به کارتان می آید، برای تلویزیون است.  یکی از وسایلی که کاربرد زیادی در خانه ها دارد، کنترل تلویزیون است. بعضی از تلویزیون ها را بدون ریموت از راه دور می توان کنترل کرد؛ ولی اکثرا به ریموت کنترل نیاز دارند. بنابراین اگر کنترل با کیفیتی خریداری نکنید، مشکل بزرگی را ایجاد می کند. شرکت هایی در جهان هستند که انواع کنترل ها را می سازند.

 معمولا یک طرح خاص برای ساخت کنترل ها بکار نمی رود. بنابراین، علی رغم مدل های مختلف و متنوع، استفاده از آن ها بسیار آسان است و بعضی از ریموت کنترل ها از مدل های دیجیتال قابلیت های بیشتری دارند. کنترل های دیجیتال با ارسال اشعه مادون قرمز عمل می کنند.

برای اینکه کنترل مناسب دستگاه خود را بخرید، نیاز به راهنمای خرید کنترل دارید. ابتدا باید مدل دستگاه تان را بدانید. برای بعضی از کنترل ها، کدهایی را طراحی می کنند که این کدها توسط تلویزیون یا تجهیزات مربوطه راه اندازی می شوند. هر کد به معنای عملیات متفاوتی است. کدهای مختلف تلویزیون می توانند عملکردهای مختلفی را انجام دهند.

برخی از نکات خرید کنترل تلویزیون عبارتند از:

۱. تطابق با مدل تلویزیون: ابتدا مطمئن شوید که کنترل مورد نظر با مدل و برند تلویزیون شما سازگار است. برخی کنترل‌ ها ممکن است فقط با برندهای خاصی سازگاری داشته باشند.

۲. توابع و ویژگی‌ ها: کنترل‌ های مختلف دارای توابع و ویژگی‌ های متفاوتی هستند. از قبیل کنترل صدا و تصویر، دسترسی به منوها و برنامه‌ های ویژه، کنترل صفحه نمایش و غیره. مطمئن شوید که کنترل انتخابی دارای توابعی است که نیاز دارید.

راهنمای خرید کنترل تلویزیون

۳. راحتی استفاده: کنترلی که استفاده از آن راحت باشد، می ‌تواند تجربه تماشا را بهبود بخشد. دکمه ‌ها باید در اندازه و موقعیت مناسبی قرار داشته باشند تا دسترسی به آن ‌ها آسان باشد.

۴. جنس ساخت: انتخاب کنترل با جنس ساخت مقاوم و با کیفیت مهم است. کنترل ‌هایی با جنس پلاستیکی مرغوب یا مواد دیگر می‌ توانند ماندگاری بیشتری داشته باشند.

۵. توان باتری: کنترل‌ هایی که از باتری استفاده می ‌کنند، باید توان کافی داشته باشند تا مدت طولانی‌ تری مورد استفاده قرار گیرند. به همین دلیل بهتر است کنترلی با عمر باتری طولانی را انتخاب کنید.

۶. قابلیت برنامه ‌ریزی: برخی کنترل‌ ها قابلیت برنامه ‌ریزی برای کنترل دستگاه‌ های دیگر مانند دستگاه‌ های صوتی، DVD  و بلوتوث دارند. این می ‌تواند کاربردی باشد. بعضی از مدل های چند سیستمه می توانند تا ۱۵ دستگاه را برنامه ریزی کنند. بعید است که کسی از افراد بتواند این تعداد را برنامه ریزی کند. بنابراین اینها تقریبا برای همه سیستم ها، قابلیت مورد نیاز را فراهم می کنند.

۷. هزینه: هزینه کنترل‌ ها متنوع است. با توجه به نیاز خود و قیمتی که مدنظر دارید، یکی از آن ها را انتخاب کنید.

در نهایت، باید به انتخابی که به نیازها و ترجیحات شما بیشترین تطابق را دارد، توجه کنید. این راهنما به شما کمک می ‌کند تا کنترلی مناسب برای تلویزیون ‌تان انتخاب کنید و تجربه تماشایتان را بهبود بخشید.

استفاده از ریموت کنترل تی وی

سازگاری کنترل های تلویزیون با یکدیگر

با پیشرفت تکنولوژی، می توان مجموعه ای از دستگاه ها را در خانه داشت و کنترل همه این دستگاه ها، از جمله تلویزیون را فقط با یک دستگاه کنترل از راه دور انجام داد و این کار بسیار راحت است.

کنترل ایرموس دار یکی از مدل هاییست که در این راهنمای خرید کنترل معرفی می گردد. این ریموت راحت ترین روش ها برای کار کردن با تلویزیون هوشمند است و می توان آن را با کامپیوتر، لب تاب و اندروید متصل کرد.

کنترل های هوشمند، عموما از طریق بلوتوث، دانگل بی سیم و وای فای داخلی متصل می شوند. این ریموت کنترل ها فقط از سیستم های مادون قرمز استفاده می کنند. در بعضی از گوشی های هوشمند، سیستم IR را نصب کردند که مثل کنترل های معمولی عمل می کند. به علاوه بر روی گوشی های هوشمند، وای فای را داریم که به تلویزیون متصل می شود.

در راهنمای خرید کنترل تلویزیون، بهتر است به این نکته اشاره کنیم که کنترل های هوشمند، با گیرنده های قدیمی وصل نمی شوند و فقط برای تلویزیون های هوشمند، لب تاب و اندروید کارایی دارند. از دیگر امکانات آن می توان به تاچ پد، کیبورد برای تایپ و میکروفن برای ضبط صدا اشاره کرد.

این سیستم های هاب خانگی نه تنها می توانند تلویزیون را کنترل کنند، بلکه می توانند به سیستم های مختلف از جمله؛ اپل هوم پاد، بلند گوی هوشمند، الکسا و غیره متصل شوند و از این طریق سیستم های صوتی را به عهده گیرند.

نمونه ای از ریموت کنترل

ریموت کنترل های مرغوب

کنترل هایی مرغوب هستند که دکمه هایی اضافی تر از کنترل دستگاه شما را دارا باشند و البته لزوما این دکمه ها ممکن است برای دستگاه شما کاربردی نباشند. پس به این نکته برای خرید کنترل توجه داشته باشید.

ریموت های با کیفیت، معمولا جعبه و بروشور دارند. بعضی از شرکت های سازنده کنترل، ابتکاراتی در ساخت، ایجاد کردند. مثلا زیر دکمه های اصلی چراغ قرار دادند. استفاده از این کنترل ها ضرری به تلویزیون شما نمی زند و دوام هر کدام از آن ها متفاوت است.

برای خرید کنترل مرغوب خود، نکته ای که به عنوان راهنمای خرید کنترل باید به آن توجه کنید، این است که از سالم بودن چشم دستگاه خود اطمینان حاصل کنید و بعد کنترل را خریداری کنید.

باطری ها اگر برای دستگاه کنترل خاصی در نظر گرفته شده باشند، فقط برای همان دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند و ممکن است برای هیچ تجهیزات دیگری کار نکنند.

و نکته آخر راهنمای خرید کنترل این است که کنترل تلویزیون را می توان از هر مرکز خریدی تهیه کرد و برندهایی که مدنظر هستند را در هر محله ای می توان یافت. ولی پیکاو کالا که مرکز فروش عمده کنترل تلویزیون در تهران، ضلع شمال میدان امام خمینی، پشت ساختمان جدید یا همان بلدیه، طبقه زیر زمین، پاساژ لباف می باشد؛ بهترین گزینه برای خرید کنترل و سایر لوازم جانبی تلویزیون همچون خرید و اطلاع از قیمت محافظ صفحه تلویزیون، خرید آنتن رومیزی و... است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره  02133951896 تماس حاصل فرمایید.

انواع کنترل برای تلویزیون

کنترل یدک چیست و چه کاربردی دارد؟

کنترل ها، معمولا به دو شکل ساده و صفحه دار تشکیل می شوند که در لوازم صوتی و تصویری شکل ساده دارند. ریموت کنترل هایی که صفحه نمایشگر دارند، معمولا برای وسایل سرمایشی و گرمایشی مثل کولر گازی مورد استفاده قرار می گیرند. کنترل یدک را معمولا برای دستگاه هایی استفاده می کنند که کنترل اصلی آن ها در دسترس نیست. کنترل یدک برای کلیه دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

البته، ریموت کنترل های همه کاره، کار کنترل یدک را هم انجام می دهند و معمولا برای وسیله خاصی نیستند. بعضی از آنها دارای کلیدهای متعددی هستند که بیشتر برای تلویزیون بکار می روند. ولی بعضی دیگر فقط چند کلید اصلی دارند.

جمع بندی

ما در این مقاله نکاتی در رابطه با راهنمای خرید کنترل بیان کردیم تا شما بتوانید خریدی مطمئن داشته  باشید. در اینجا پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از قیمت کنترل تلویزیون یا گیرنده های دیجیتال به سایت پیکاو کالا مراجعه و از این سایت معتبر خرید کنید.

منبع: harveynorman

پیکاوکالا

سوالات متداول

  • انواع کنترل تلویزیون کدام است؟

کنترل های هوشمند، ایرموس دار، همه کاره و ریموت اختصاصی هر دستگاه از مدل های مختلف کنترل محسوب می گردند.

  • کنترل همه کاره چیست؟

کنترلی است که قابلیت اتصال به چندین دستگاه را دارد.

  • يكی از راه های تشخيص كنترل مرغوب چيست؟

کنترل هایی مرغوب هستند که دکمه هایی اضافی تر از کنترل دستگاه شما را دارا باشند.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp