پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

دکوراسیون پذیرایی به آسانی و هزینه کم

دکوراسیون پذیرایی به آسانی و هزینه کم

دکوراسیون پذیرایی یکی از چالش برانگیز ترین کار هایی است که باید برای تزئین خانه خود انجام دهید. اتاق نشیمن یک فضای مهم و پر استفاده است که به طراحی اصولی و جذابی نیاز دارد. دکوراسیون پذیرایی باید هدفمند، منظم و زیبا باشد تا بتوانید از محیط خانه انرژی گرفته و حال بهتری داشته باشید. تاثیر دکوراسیون مناسب، علاوه بر اثر مثبت بر روحیه افراد خانواده، موجب شادابی و لذت بردن مهمانان نیز می شود. از این رو، شما باید با کم ترین هزینه ممکن، بهترین و زیبا ترین دکوراسیون اتاق نشیمن را طراحی نمایید. در اين مقاله نكاتی از جمله خرید پایه دیواری تلویزیون خواهيم گفت كه پذيرايی خود را بزرگتر جلوه دهيد.

دکوراسیون داخلی پذیرایی

برای دکوراسیون پذیرایی ضروری نیست معمار یا طراح داخلی باشید. برای چیدمان اصولی و زیبای اتاق نشیمن تنها کافیست که کمی وقت بگذارید و ایده های متنوع را تماشا کنید. در نهایت، با رعایت چندین نکته در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پذیرایی، می توانید ایده آل ترین فضا را خلق نمایید. در این زمینه بهتر است به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. ابعاد دقیق فضا را اندازه بگیرید.
  2. استایل مد نظر خود را انتخاب کنید.
  3. وسایل ضروری در دکوراسیون پذیرایی را لیست کنید.
  4. تونالیته رنگ فضای اتاق نشیمن را انتخاب نمایید.
  5. به جزئیات توجه کرده و از دیگران نیز مشورت بگیرید.

البته انجام این مراحل، نیازمند دقت و صبر زیاد است. در واقع، شما نباید هر چیزی را که مورد علاقه تان بود بخرید و سپس بخواهید دکوراسیون خانه خود را بچینید. روش درست، دقیقا بر عکس این کار است. شما باید ابتدا پلن مد نظر خود را در ذهن تان تصور کرده و روی کاغذ بیاورید. بعد از آن می توانید از میان هزاران مدل مبلمان، فرش، تابلو و وسایل دیگر، کاربردی ترین و بهترین مدل ها را خریداری کنید.

نورپردازی اصولی در طراحی دکوراسیون داخلی

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی

یکی از جنبه های اساسی در دکوراسیون داخلی تمامی فضا ها، تنظیم نور مناسب است. استفاده از ترکیب نور طبیعی و مصنوعی، می تواند فضای خانه شما را بزرگ تر نشان دهد و همچنین شادابی بیشتری به محیط ببخشد. در طراحی دکوراسیون پذیرایی، باید ابتدا دو منبع نور طبیعی و مصنوعی را مد نظر قرار داد و سپس متناسب با آن، بهترین طراحی را انتخاب کرد. در عین حال، فراموش نکنید که خرید همین وسایل نورپردازی نیز باید متناسب با سبک دکوراسیون پذیرایی شما باشد.

همه عناصر نورپردازی مانند لامپ، آباژور، لوستر و سایر مدل های مدرن دیگر، باید مکمل طراحی داخلی باشند. نورپردازی اصولی می تواند ویژگی های معماری خانه شما را زیبا تر نشان دهد. در عین حال، محیط هایی با نور مناسب، فضای گرم تر و کاربردی تری دارند. درنتیجه استفاده از نورپردازی را می توان جنبه اصلی طراحی داخلی به حساب آورد.

انتخاب و چیدمان مبلمان در منزل

اهمیت چیدن مبل ها در دکوراسیون پذیرایی

چیدن اصولی مبلمان در دکوراسیون پذیرایی به اندازه خرید آن ها می تواند سخت و دلهره آور باشد. در واقع شما با خرید مبلمانی که ابعاد مناسب و هم خوانی درستی با سبک دکوراسیون موردعلاقه شما داشته باشد، غول اول را پشت سر می گذارید. اما چه نوع چیدمانی می تواند فضای شما را دل بازتر و جذاب تر کند؟ در این جا لازم است به چند قانون کلی توجه نمایید. در ابتدا سعی کنید که تقارن محیط را به هم نزنید؛ یعنی دو مبل را روبه روی هم قرار دهید که با یک میز از هم جدا شده باشند. همچنین در کنار کاناپه ها، صندلی یا میز عسلی مناسبی بگذارید.

نکته بعدی، چیدمان مبل در پذیرایی با پنجره های زیاد و دیوار کم است. در این صورت، شما باید از سبک چیدمان شناور استفاده کرده و مبلمان خود را با فاصله از دیوار و در یک مرکز دایره ای بچینید. طراحی مبلمان به شکل L نیز مدل جذاب دیگری است که برای فضا هایی با دیوار کم مناسب هستند. با این حال، چیدن مبل ها در دکوراسیون پذیرایی بسیار با اهمیت است و باید به نکات دیگری همچون انتخاب نقطه کانونی، توجه به مکان تلویزیون، حفظ تعادل، عدم شلوغ کردن محیط و تناسب با سایر المان های دکوری نیز توجه کرد.

خرید وسایل مورد نیاز دکوراسیون با توجه به ابعاد خانه

همان طور که گفتیم، در نظر گرفتن ابعاد اتاق نشیمن بسیار مهم است. این مورد، به خصوص در هنگام خرید وسایل مورد نیاز دکوراسیون پذیرایی به چشم می آید. برای مثال، خرید مبلمان های سلطنتی بسیار بزرگ برای خانه های کوچک به هیچ عنوان مناسب نیست. شما باید وسایل را به گونه ای انتخاب کنید که بعد از چیدمان آن ها، خانه شما نه خیلی شلوغ و نه خالی به نظر برسد.

 درواقع حفظ تعادل در این جا حرف اول را می زند. این مورد را فراموش نکنید که شما باید بودجه خود را به درستی حساب کنید. در این زمینه بهتر است که لیست همه وسایل مد نظر را تهیه کرده و سپس قیمت های احتمالی را یادداشت نمایید تا حداقل و حداکثر هزینه ها را مشخص کنید.

وسایل مورد نیاز دکوراسیون

پایه دیواری تلویزیون

خرید براکت یا پایه دیواری تلویزیون، می تواند دست شما را در طراحی دکوراسیون پذیرایی باز تر کند. با نصب پایه دیواری می توانید از خرید میز تلویزیون صرف نظر کنید. همین عامل سبب می شود که هزینه های شما تا حد زیادی کاهش یابد. از دیگر مزایای استفاده از براکت می توان به افزایش زاویه دید، کیفیت بهتر تصاویر، امکان استفاده از تلویزیون های بزرگ تر در خانه های کوچک و دوام بیشتر آن ها اشاره کرد.

در نهایت باید گفت که پایه دیواری، یکی از بهترین و کاربردی ترین تجهیزات برای تلویزیون است که سبک دکوراسیون پذیرایی شما را خاص تر و زیبا تر می کند.

دکوراسیون پذیرایی کوچک

در دکوراسیون پذیرایی خانه های کوچک، استفاده بهینه از فضا بسیار مهم است. پیشنهاد می شود که در دکوراسیون این خانه ها، از خرید وسایل دکوری خیلی بزرگ خودداری کنید. همچنین، خرید مبل های راحتی با بیش ترین نشیمن‌گاه می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. اگر می خواهید از میز های دکوری استفاده نمایید، مدل هایی را بخرید که پایه نداشته باشند. در این مورد، خرید پایه دیواری تلویزیون گزینه مناسب تری است.

از شلوغ کردن بیش از حد در دکوراسیون پذیرایی بپرهیزید و در انتخاب رنگ ها نیز سعی کنید به سمت تک رنگ ها با تونالیته گرم یا خنثی بروید. انتخاب پرده، چیدمان سه تایی و نزدیک به هم، خرید وسایل زیبا و در عین حال ساده، طراحی عمودی، شفاف و خلاقانه، می تواند بر زیبایی محیط شما تاثیر چشم گیری بگذارد.

دکوراسیون پذیرایی کوچک

المان های دکوراسیون پذیرایی

المان های اصلی در طراحی دکوراسیون پذیرایی شامل فضا، نور، خط، بافت، الگو، رنگ و بافت است. برای آن که بتوانید یک محیط زیبا را خلق کنید، باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید. توجه به فضا به خاطر ابعاد و نقشه کلی بسیار ضروری است. برای مثال، انتخاب پرده هایی از سقف تا کف پذیرایی می تواند سقف را بلند تر نشان داده و فضای شما را زیبا تر جلوه دهد.

جمع بندی

انتخاب خطوط افقی و عمودی مناسب نیز در دل باز کردن محیط و ایجاد حس امنیت، تاثیر ویژه ای دارند. با این حال، شما نباید نسبت به نور پردازی اصولی بی اهمیت باشید. نور مناسب در کنار طیف رنگ های متفاوت، می تواند کیفیت دکوراسیون پذیرایی را تا حد زیادی افزایش دهد. در هر حال، به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید وسایل دکوراسیون اتاق نشیمن، طراحی و سبک مورد علاقه خود را به درستی انتخاب کنید. با این کار می توانید با کم ترین قیمت ممکن، بهترین وسایل را برای منزل خود انتخاب نمایید. برای خريد و اطلاع از ملزومات تلويزيون از جمله خرید آنتن هوایی و قیمت محافظ صفحه تلویزیون به پيكاوكالا مراجعه فرماييد.

سوالات متداول

 برای بزرگ نشان دادن پذيرايی ميز مناسب است يا پايه ديواری تلويزيون ؟

خرید پایه دیواری تلویزیون به اين منظور، مناسب تر است.

المان های اصلی در طراحی دکوراسیون پذیرایی چيست؟

المان های اصلی در طراحی دکوراسیون پذیرایی شامل فضا، نور، خط، بافت، الگو، رنگ و بافت است.

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp