پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

آشنایی با کاربرد دکمه های کنترل سامسونگ

آشنایی با کاربرد دکمه های کنترل سامسونگ

تلویزیون های سامسونگ از جمله معروف ترین و محبوب ترین تلویزیون های بازار است که بسیاری از افراد از آن استفاده کرده یا حداقل نام آن را شنیده اند. یکی از لوازم جانبی ضروری تلویزیون که بسیار پرکاربرد است، کنترل تلویزیون می باشد. اصولا کار کردن با کنترل های تلویزیون کار ساده ای است. اما ممکن است بعد از خرید تلویزیون سامسونگ، در رابطه با دکمه های کنترل سامسونگ سوال داشته باشید؛ که در این مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. سپس با خیال راحت می توانید برای خرید کنترل تلویزیون مورد نظر خود اقدام کنید.

کنترل های سامسونگ، با اجتناب از درج دکمه های متعدد، سبک و کوچک ساخته شده است. همین امر باعث شده تا به راحتی در دست جای گیرند. یکی از نکات جالب در مورد آن ها، ویژگی One Remote است. می توانید از این ریموت برای کنترل سایر دستگاه های متصل به تلویزیون خود استفاده کنید. به جای نگه داشتن چندین کنترل از راه دور، می توانید سایر دستگاه ها مانند کنسول های بازی، سیستم های صوتی یا پخش کننده های بلوری را از طریق کنترل تلویزیون هوشمند خود کنترل و تنظیم کنید. کاربرد دکمه های کنترل سامسونگ زیاد و متنوع می باشد.

بررسی ریموت کنترل های سامسونگ و شیوه کار با آن ها

با ورود ریموت های جدید سامسونگ در سال 2020، ریموت این شرکت هم از نظر شکل و هم از نظر عملکرد تغییرات زیادی کرده است. سامسونگ این تغییرات را برای ساده کردن کنترل ها و سهولت استفاده از آن ها برای کاربران ایجاد کرده است. اما برای افرادی که به دکمه های کنترل سامسونگ معمولی با تعداد زیاد عادت کرده ‌اند، این تغییرات سردرگمی بیشتری ایجاد می‌ کند. زیرا بسیاری از دکمه های آشنا برای کاربران ناگهان ناپدید شدند و با دکمه های جدید جایگزین شدند.

کنترل تلویزیون سامسونگ

برای این منظور، در این مقاله از پیکاو کالا، به نحوه استفاده از دکمه های کنترل سامسونگ می پردازیم و توضیح می دهیم که، هر دکمه چه کاری انجام می دهد. ریموت تلویزیون جدید سامسونگ نیز در دسته ریموت های هوشمند قرار می گیرد و ارتباط ریموت با تلویزیون از طریق بلوتوث انجام می شود.

 بنابراین می ‌توانید از هر زاویه ‌ای از کنترل‌ ها استفاده کنید، بدون اینکه نیازی به نگه‌ داشتن کنترل از راه دور در مقابل تلویزیون باشد تا مانند ریموت ‌های قدیمی کار کند. بسیاری از مردم این تصور را دارند که همه ریموت ‌های هوشمند دارای چرخ اسکرول موسی شکل هستند. این یک تصور اشتباه است، فقط ریموت های ال جی این ویژگی را دارند.

اتصال ریموت کنترل اسمارت سامسونگ به تلویزیون

برای اینکه بتوانید از کنترل هوشمند سامسونگ استفاده کنید؛ باید ابتدا اتصال آن با تلویزیون برقرار شود. متأسفانه بسیاری از مردم، از این ارتباط بی اطلاع هستند و ما تماس های زیادی از خریداران دریافت کرده ایم که از کار نکردن یک یا چند دکمه روی ریموت، شکایت دارند. کار نکردن آن به این معنی نیست که کنترل از راه دور اگر به تلویزیون وصل نباشد به طور کامل کار نمی کند.

بلکه، بسیاری از دکمه ‌ها بدون این اتصال کار می ‌کنند، و ممکن است یک یا دو دکمه روی کنترل از راه دور مشکل داشته باشند و کاربران فکر کنند، مشکل از ریموت است. این اتصال بسیار ساده است، اگر احساس می کنید که ریموت شما کند کار می کند یا مشکلی دارد، لطفاً موارد زیر را بررسی کنید. برای اتصال، موارد زیر را انجام دهید:

  • نزدیک تلویزیون باشید.
  • در حالی که دکمه ‌های Back و Play/Pause را برای چند ثانیه فشار می ‌دهید، کنترل پایین تلویزیون را فشار داده و نگه دارید.
  • اطلاعات جفت شدن روی تلویزیون ظاهر می شود.

اگر مراحل بالا را دنبال کردید و اتصال برقرار نشد، تلویزیون را خاموش کنید و آن را از دو طرف جدا کنید. بعد از چند دقیقه دوباره تلویزیون را روشن کنید و مراحل بالا را تکرار کنید.

دکمه های کنترل سامسونگ

کاربرد هر کدام از دکمه های کنترل سامسونگ

با توجه به تعداد زیاد مدل های موجود در بازار، بررسی هر یک از ریموت های سامسونگ غیرممکن است. با این حال، بیشتر دکمه های کنترل سامسونگ شبیه به هم هستند، فقط یک یا دو دکمه ممکن است متفاوت باشند.

  • تعامل و فرمان صوتی
  • دکمه ی اعداد
  • دکمه ی رنگی
  • کلیدهای جهت
  • کلید select
  • دکمه برگشت
  • دکمه ی Play/pause
  • کلید Home
  • دکمه ی تنظیم صدا
  • دکمه ی کانال

تعامل و دستورات صوتی

برای دسترسی به گزینه های گفتار و شروع صحبت، این دکمه از دکمه های کنترل سامسونگ را فشار دهید. سپس دکمه را برای اجرای دستور رها کنید. فقط با یک فشار یک راهنمای تعاملی صوتی ظاهر می شود.

دکمه های شماره در دکمه های کنترل سامسونگ

با فشار دادن این دکمه، یک صفحه کلید عددی روی تلویزیون ظاهر می شود که می توانید از آن برای تعویض کانال یا وارد کردن اعداد در جایی که باید تایپ کنید استفاده کنید.

دکمه رنگی

با فشردن این دکمه از دکمه های کنترل سامسونگ برای دسترسی به برخی گزینه های اضافی استفاده کنید. البته این گزینه ها بسته به مدل تلویزیون یا کشور متفاوت است.

کلید جهت نما

در منوها و صفحات به بالا و پایین یا چپ و راست حرکت کنید.

کلید انتخاب

می توانید از آن برای انتخاب گزینه های خاص استفاده کنید. با فشار دادن این دکمه در حین تماشای یک برنامه، اطلاعات مربوط به آن شبکه و فیلم نمایش داده می شود.

کار با کنترل تلویزیون

کلید بازگشت در دکمه های کنترل سامسونگ

به منوی قبلی باز گردید. اگر یک برنامه در حال اجرا را فشار دهید و نگه دارید، متوقف می شود. اگر هنگام تماشا کانالی را نگه دارید، به کانال قبلی منتقل خواهید شد.

دکمه Play/pause

با فشردن این گزینه از دکمه های کنترل سامسونگ می توانید به کنترل های پخش دسترسی داشته باشید و با استفاده از این کلید، آنچه در حال پخش است را کنترل کنید.

کلید خانه

از این دکمه برای دسترسی به ویجت ها و برنامه های هوشمند موجود در تلویزیون استفاده کنید.

دکمه های میزان صدا در دکمه های کنترل سامسونگ

برای افزایش یا کاهش صدا، دکمه بالا یا پایین را فشار دهید. با فشار دادن به داخل، قطع صدا فعال می شود. اگر به سمت داخل فشار دهید و نگه دارید، میانبرهای دسترسی ظاهر می شوند.

دکمه کانال

برای تغییر کانال، باید دکمه را به سمت بالا یا پایین و داخل فشار دهید تا به صفحه راهنما دسترسی پیدا کنید.

انواع کنترل سامسونگ

کلید صرفه جویی در انرژی در دکمه های کنترل سامسونگ

با انتخاب این کلید از دکمه های کنترل سامسونگ می توانید میزان روشنایی صفحه را کاهش دهید. از این عملکرد می توان برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده کرد. با انتخاب این گزینه می توانید روشنایی صفحه را روی حدود 25%، 50%، 75% یا حالت خاموش بودن صفحه قرار دهید.

در حالت Screen Off صفحه تلویزیون خاموش می شود و فقط صدا پخش می شود؛ این گزینه برای زمانی که به رادیو گوش می دهید مناسب است. حالت خودکار نیز روشنایی دستگاه را بر اساس میزان نور محیط تنظیم می کند.

اگر کنترل تلویزیون کار نکند چه باید بکنم؟

دوربین گوشی خود را روشن کنید. توجه داشته باشید که تلفن های IPhone ممکن است، سیگنال را به درستی نمایش ندهند. سپس کنترل را به سمت دوربین موبایل بگیرید و دکمه را فشار دهید. اگر روی صفحه گوشی نوری شبیه لیزر دیدید به این معنی است که کنترل سالم است، در غیر این صورت مشکل وجود دارد.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله، شما قادر خواهید بود تا از دکمه های کنترل سامسونگ خود حداکثر بهره وری را داشته باشید. درصورت نیاز به خرید انواع کنترل تلویزیون و یا خرید کنترل ماهواره به سایت پیکاوکالا مراجعه کنید.

سوالات متداول

  • نحوه صرفه جويی در انرژی تلويزيون چيست؟

در حالت Screen Off صفحه تلویزیون خاموش می شود و فقط صدا پخش می شود.

  • دكمه شماره در كنترل سامسونگ چيست؟

این دکمه را فشار دهید و یک صفحه کلید عددی روی تلویزیون ظاهر می شود که می توانید از آن برای تعویض کانال یا وارد کردن اعداد در جایی که باید تایپ کنید استفاده کنید.

  • برای دسترسی به گزینه های گفتار و شروع صحبت، چه بايد كرد؟

این دکمه از دکمه های کنترل سامسونگ را فشار دهید. سپس دکمه را برای اجرای دستور رها کنید. فقط با یک فشار یک راهنمای تعاملی صوتی ظاهر می شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات 7

چه دکمه را بزنیم برای کانال  یابی
۱۴۰۲/۸/۴
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام ، از قسمت منو ، سرچ اتوماتیک یا دستی را انتخاب کنید

سلام از کدوم دکمه استفاده کنیم تا فلش که زدیم فیلم نگاه کنیم بیاره
۱۴۰۲/۹/۲۱
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

با سلام باید از قسمن منو وارد قسمت مدیا بشید

برای جابجای کانالها چه باید کرد
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام ، اگر منظورتان کانال یابی است میتوانید با استفاده از دکمه ی منو یا ستینگ وارد بخش کانال یابی اتوماتیک شوید و سرچ کانال را انجام دهید

دکمه home کجاست
۱۴۰۲/۱۱/۴
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام دکمه ی هوم همان دکمه ی ستینگ است

سلام
در کنترل های معمولی ساده سامسونگ دکمه هوم کجاست
۱۴۰۲/۱۱/۵
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام ، دکمه ی guide و یا دکمه ی ستینگ همان کار دکمه ی هوم را انجام میدهد

دکمه audio نداره
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام ، روی بعضی از مدلها هست ولی روی بعضی دیگر نه

دکمه ایو دو کجاس
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام ، با فشردن مجدد دکمه ی AV میتوانید به AV2 بروید .

whatsapp