پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

معرفی بهترین محافظ صفحه تلویزیون ، مهم ترین معیارها برای انتخاب محافظ صفحه تلویزیون

معرفی بهترین محافظ صفحه تلویزیون ، مهم ترین معیارها برای انتخاب محافظ صفحه تلویزیون

یکی از ابزارهای حساس تلویزیون، صفحه نمایش است که حتی با ضربه کوچکی ممکن است دچار مشکل شود. برای حفاظت بیشتر از صفحه تلویزیون، بهترین راه خرید بهترین محافظ صفحه تلویزیون است. این محافظ ها از تابش مستقیم نور صفحه نمایش به چشم ها محافظت می کنند. محافظ صفحه نمایش طلق بسیار شفافی است و بر روی پنل تلویزیون نصب می شود تا صفحه نمایش را حفاظت کند. ابعاد و اندازه محافظ ها با توجه به سایز تلویزیون تولید شده اند.

محافظ های صفحه تلویزیون از سایزهای 29 تا 85 اینچ موجود است و دارای شفافیت بالا و محافظت در برابر ضربه و ضد لک هستند. محافظ صفحه‌ نمایش شفافیت، کیفیت، درخشندگی و سه بعدی بودن تلویزیون را حفظ خواهد کرد، زیرا از بهترین مواد اولیه طراحی و تولید می شوند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا مهم ترین معیار انتخاب محافظ صفحه و مزایای استفاده از آن ها را به شما توضیح دهیم.

مزایای استفاده از محافظ صفحه تلویزیون

استفاده از بهترین محافظ صفحه تلویزیون دارای اهمیت زیادی است.  این محصول از مزایا و فواید متعددی برخوردار می باشد به همین دلیل فروش محافظ صفحه تلویزیون رونق زیادی پیدا کرده است. در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

محافظ تلویزیون

  • افزایش عمر مفید صفحه نمایش و محافظت از آن

تلویزیون معمولاً در معرض خطرات و آسیب‌های مختلفی قرار دارد، از جمله لمس کردن، ضربه دیدن از اشیایی مانند توپ و گردوغبار. محافظ صفحه نمایش وظیفه دارد این خطرات و آسیب‌ها را کاهش دهد و عمر مفید تلویزیون شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

  • بهتر شدن کیفیت تصویر تلویزیون

بهترین محافظ صفحه تلویزیون که در بازار موجود است دارای خاصیت ضد انعکاس نور است. این ویژگی ‌بسیار مهم محافظ صفحه نمایش به کاهش انعکاس نور و تابش مضر نور از صفحه نمایش کمک زیادی می کند که نتیجه استفاده از آن بهبود بخشیدن کیفیت تصویر است.

  • موجب خستگی چشم نخواهد شد

حتما به یاد داشته باشید که صفحه نمایش تلویزیون دارای نور پس ‌زمینه قوی است و تماشای طولانی آن ممکن است باعث خستگی چشم شود. با استفاده از بهترین محافظ صفحه تلویزیون که دارای ویژگی‌های کاهش تابش نور مضر و ضد انعکاس نور است، می‌توانید خستگی چشم را به طور قابل توجهی کاهش دهید و از تماشای تلویزیون به طور کامل لذت ببرید.

  • تمیز نگهداشتن ظاهر صفحه نمایش

با استفاده از بهترین محافظ صفحه تلویزیون، می‌توانید اثرگذاری لکه ‌ها، اثر انگشت‌ ها و گردوغبار روی صفحه نمایش را کاهش دهید. این موضوع به شما کمک می ‌کند تا تصویر تلویزیون خود را با بهترین کیفیت و داشتن ظاهری تمیز مشاهده کنید.

  • به راحتی قابل نصب است

تهیه یک محافظ صفحه تلویزیون با کیفیت و مناسب به شما این امکان را می ‌دهد که بدون نیاز به کمک دیگران، آن را روی صفحه نمایش تلویزیون نصب کنید. همچنین، این ویژگی باعث می ‌شود که به راحتی محافظ صفحه از روی تلویزیون جدا شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه نصب محافظ صفحه تلویزیون کلیک کنید.

  • صرفه جویی در هزینه های تعمیر و نگهداری تلویزیون

استفاده از بهترین محافظ صفحه تلویزیون می تواند به محافظت و بهبود کیفیت تصویر دستگاه شما، کاهش فشار چشم و تمیز نگه داشتن تلویزیون کمک کند. علاوه بر این، به دلیل هزینه بالای تعمیر و تعویض صفحه نمایش، استفاده از محافظ صفحه نیز می تواند به کاهش هزینه ها کمک شایانی کند.

حفاظت از صفحه تلویزیون با لایه محافظ صفحه نمایش

  • نامرئی بودن محافظ

بهترین محافظ صفحه تلویزیون، علاوه بر این که وظیفه اصلی خود را در مراقبت از نمایشگر انجام می ‌دهد، سعی می‌ کند که خود را نامرئی نگه دارد و قابل دیدن نباشد. زیرا زیبایی تلویزیون یکی از اصلی ‌ترین دلایل خرید آن است، در نتیجه اگر قرار باشد محافظ تلویزیون نصب شده، باعث زشت شدن و از بین بردن زیبایی تلویزیون شود همان بهتر است که از محافظ صفحه استفاده نکنیم.

  • در رنگ تصاویر تغییر ایجاد نمی کند

یک محافظ صفحه ساخته شده از بهترین مواد اولیه مرغوب و دارای گرند A به هیچ عنوان در کیفیت تصاویر شما دخالت نخواهد کرد. به همین دلیل می توانید با خیالی آسوده از این محافظ برای داشتن کیفیت تصویر بهتر و محافظت از صفحه نمایش تلویزیون استفاده کنید.

  • متناسب بودن با اندازه صفحه نمایش

برای خرید محافظ صفحه تلویزیون باید اطمینان حاصل کنید که اندازه آن با اندازه صفحه تلویزیون شما مطابقت دارد. بهتر است محافظی را انتخاب کنید که به‌طور دقیق بر روی صفحه تلویزیون شما قرار بگیرد.

معایب استفاده از محافظ صفحه تلویزیون

محافظ صفحه نمایش تلویزیون در کنار خوبی هایی که دارد، از معایبی نیز برخوردار است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

  • خش پذیر بودن آن ها

محافظ های صفحه نمایش از پلیمر متیل متا آکریلات ساخته شده ‌اند و مقاومت نسبتاً بالایی در برابر خط و خش دارند. بسیاری از افراد از پلیمرهای بازیافت شده و فرمول شکسته برای محافظ استفاده می ‌کنند که باعث زرد شدن و کدر شدن محافظ می ‌شود. البته همه می ‌خواهند محافظ خود خط و خش بیفتد تا اینکه صفحه نمایش آن ها دچار این مشکل شود.

  • جذب گرد و غبارهای معلق

پس از جدا شدن کاور، پلی متیل آکریلات دچارالکتریسیته ساکن می شود و به‌عنوان جاذب گرد و خاک عمل می‌ کند؛ اما این وضعیت با گذشت زمان تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

  • رفلکتیو بودن

محافظ صفحه ‌نمایش به نوعی نورهای محیطی را منعکس می ‌کند و یکی از معایب آن ها به شمار می رود. با جابجایی تلویزیون یا منابع نوری، می ‌توان رفلکتیو را تا حد زیادی کنترل کرد.

  • ناهمواری یا برجسته بودن

اگر بهترین محافظ صفحه تلویزیون را نخریدید، یعنی شما محافظی تهیه کرده اید که از مواد بی‌کیفیت در ساخت آن استفاده شده است. یکی از مشکلات اجناس درجه چندم و بی کیفیت این است که دارای ناهمواری یا برجستگی ‌هایی است که تجربه تماشای شما از تلویزیون را منفی می کند و به همین دلیل شما نمی توانید از دیدن برنامه مورد علاقه خود لذت ببرید.

  • افزایش انعکاس نور

برخی از محافظ‌ های صفحه نمایش می ‌توانند باعث افزایش انعکاس نور شدید شوند و در مواقعی که نور زیادی در محیط وجود دارد، مانند نور مستقیم خورشید یا نورهای قوی داخلی، مشاهده تصویر را مزاحمت ‌آور می کنند. این امر می ‌تواند منجر به کاهش کیفیت تصویر و روشنایی صفحه نمایش شود که در نتیجه باعث خستگی چشم می شود.

  • اثر انگشت و لکه ها

برخی از صفحه نمایش ها هستند که خاصیت ضد اثر انگشتی ندارند، به همین دلیل باعث جذب چربی های اثر انگشت روی محافظ می شود و ظاهر آن را کثیف می کند، این موضوع باعث می شود شما را مجبور کند که هر روز به تمیز کردن آن بپردازید.

تمیز کردن صفحه نمایش

مهم ترین معیارهای انتخاب بهترین محافظ صفحه تلویزیون

  • محافظ صفحه تلویزیون باید با مدل و اینچ تلویزیون مطابقت داشته باشد
  • محافظ انتخاب شده باید تا حد امکان سبک باشد تا فشار به صفحه نمایش دستگاه نفوذ نکند
  • گلس یا محافظ انتخاب شده باید شفاف و نازک باشد تا تصویر تار نشود
  • بهترین محافظ صفحه تلویزیون را نباید با چسب به صفحه وصل کرد
  • کیفیت بهترین محافظ صفحه باید به گونه ای باشد که روی عملکرد کنترل تلویزیون تأثیری نداشته باشد
  • محافظ صفحه تلویزیون باید از مواد اولیه مرغوب ساخته شده باشد تا باعث کاهش کیفیت و وضوح تصویر نشود.
  • بهترین محافظ صفحه تلویزیون نباید روی صفحه نمایش دیده شود
  • خود محافظ صفحه تلویزیون باید به راحتی تمیز شود
  • در نهایت اینکه مدل محافظ صفحه تلویزیون نباید تاثیری در صدای صفحه نمایش داشته باشد

ویژگی های محافظ صفحه تلویزیون خوب

برای خرید بهترین محافظ صفحه تلویزیون، باید نکات مهم را بدانید و به آن‌ها توجه کافی داشته باشید. هرچند تمام محافظ‌های صفحه نمایش ممکن است همه ویژگی ‌های زیر را نداشته باشند، اما سعی کنید محصولی را بخرید که این ویژگی ها را دارا باشد.

  • محافظ صفحه تلویزیون با کیفیت تصویر بالا باید دارای وضوح بالا، نمایش واقعی رنگ و جزئیات تصویر و روشنایی مناسب باشد. همچنین، باید توانایی پخش ویدئوهای با رزولوشن بالا را داشته باشد تا تماشای فیلم ‌ها و محتواهای با کیفیت بالا را ممکن کند
  • بهترین محافظ صفحه تلویزیون باید دارای ویژگی‌ های ضد انعکاس بوده و از انعکاس نور از منابع نور خارجی (مانند نور خورشید یا لامپ ‌ها) روی صفحه نمایش کاهش دهد. این ویژگی به شما کمک می ‌کند تا تصویر را با وضوح ببینید و جلوه‌ های نامطلوب ناشی از انعکاس روی تصویر نباشند
  • یک محافظ صفحه نمایش با کیفیت باید دارای ویژگی ‌های حفاظتی مانند مقاومت در برابر خط و خش، ضربه‌ و لکه‌ باشد. استفاده از مواد مقاوم در تولید این‌گونه محصولات کمک می‌ کند تا صفحه نمایش از آسیب‌ های ناخواسته در امان بماند
  • در صورت داشتن صفحه نمایش لمسی، محافظ صفحه تلویزیون باید حساسیت لمسی مناسبی داشته باشد تا بتوانید به‌ راحتی با تلویزیون خود کار کنید
  • همچنین، نصب و جدا شدن محافظ صفحه نمایش باید به ‌آسانی قابل انجام باشد، تا در صورت نیاز به تمیز کردن یا تعویض محافظ، این کار را به ‌راحتی انجام دهید
  • انتخاب بهترین محافظ صفحه تلویزیون که ضد اثر انگشت باشد می ‌تواند از نیاز به تمیز کردن مکرر آن جلوگیری کند
  • یک محافظ خوب نباید با چسب به صفحه نمایش چسبیده شود، زیرا باقی ‌ماندن چسب روی قاب تلویزیون و مشکلات در جدا کردن و دوباره نصب کردن محافظ خواهد داشت
  • محافظ باید مقاوم در برابر ضربه باشد و باید فاصله ‌ای مناسب بین صفحه تلویزیون و محافظ داشته باشد تا هوا به خوبی ردوبدل شود و صفحه تلویزیون گرم نشود. فاصله نامناسب می ‌تواند باعث حبس شدن گرما و کاهش طول عمر 30 درصدی تلویزیون می شود
  • روی زیبایی تلویزیون نباید تاثیرگذار باشد یعنی بعد نصب نباید قابل دیدن باشد
  • بهترین محافظ صفحه تلویزیون باید سبک باشد زیرا استفاده از محافظ سنگین به فریم تلویزیون فشار وارد خواهد کرد.

معرفی بهترین محافظ صفحه تلویزیون

در ادامه به معرفی چندین مدل از محافظ های صفحه تلویزیون می پردازیم.

  • محافظ صفحه ناندل

این محصول بر روی انواع تلویزیون های LCD  یا LED تخت، منحنی و کروی قابل استفاده می ‌باشد و از ضربات و برخورد اجسام به صفحه ی تلویزیون شما محافظت می کند. ویژگی های محافظ صفحه تلویزیون ناندل جنس ورق از نوع تایوانی با ضخامت 2 میلی متر می باشد. همچنین این محصول از نظر شفافیت طلق و رنگ آن تا 5 سال گارانتی دارد.

نوعی از محافظ صفحه نمایش تلویزیون

  • محافظ تی وی جک

یکی دیگر از بهترین محافظ صفحه تلویزیون، تی وی جک است که از ورق آکریلیک شفاف ساخته شده است. این محصول از کیفیت بسیار بالا برخوردار است و با مقاومت بالا و انعطاف پذیری مناسب، از آسیب رسیدن به تلویزیون به دلیل برخورد ضربه جلوگیری می‌کند. همچنین، این محافظ صفحه نمایش از چشمان شما را در برابر اشعه UV محافظ می کند. ضخامت این محافظ صفحه 2 میلی متر است و جنس ورق آن وارداتی می باشد.

  • محافظ صفحه پراپ

محافظ صفحه ال ای دی و ال سی دی برند پراپ از بهترین محافظ صفحه های موجود در بازار به شمار می آید. این محصول از ورق چوچن و یرلانگ تایوانی ساخته شده است و دارای جنسیت خوب و مقاومت در برابر ضربه است. همچنین تغییر رنگ نخواهد کرد و ورق آن کاملا شفاف است، به طوری که وضوح تصویر تلویزیون را تغییر نمی دهد. ضخامت بهترین محافظ صفحه تلویزیون پراپ 2 میل است.

  • محافظ صفحه نمایش وروان 55 اینچ

ورق محافظ صفحه نمایش تلویزیون سایز 55 وروان از جنس پلی اتیلن ساخته شده است. این جنس بسیار محکم و نشکن بوده و در برابر ضربه مقاومت خوبی دارد. همچنین کیفیت و جنس این محصول کاملاً شفاف است. این ورق محافظ به عنوان یک سپر شفاف برای تلویزیون ها عمل می ‌کند و صفحه نمایش را از آسیب، خراش، لکه ی اثر انگشت، پرتاب اسباب بازی توسط کودکان یا هر وسیله دیگری محافظت می کند. همچنین لازم به ذکر است که ضخامت محافظ صفحه 55 برند وروان 2 میلی متر است.

  • محافظ صفحه نمایش arena43

بهترین محافظ صفحه تلویزیون ال ای دی 43 اینچی، مدل aren43 است. این مدل از برند آرنا مناسب برای تمامی تلویزیون های 43 اینچی طراحی شده است، به جز تلویزیون های پلاسما و ال سی دی های قدیمی. استفاده از این محصول نیز بسیار ساده و راحت است. با استفاده از این محافظ صفحه می توان از وارد شدن خط و خش و ضربه به صفحه تلویزیون جلوگیری کرد. همچنین، این محافظ صفحه همراه با یک اسپری مخصوص برای تمیز کردن ارائه می شود که به راحتی می ‌توانید صفحه محافظ را با یک دستمال تمیز کنید.

  • محافظ صفحه نمایش SP-49

مدل بعدی در لیست بهترین مارک ‌های محافظ صفحه تلویزیون، مدل sp-49 است. این مدل قابل استفاده برای تمامی تلویزیون‌های 49 اینچی از تمامی برندها است. نصب این محافظ بر روی نمایشگر تلویزیون بسیار آسان است و قادر است نمایشگر را در برابر ضربه، خط و خش محافظت کند. این محافظ از جنس ورق تایوانی ساخته شده و دارای کیفیت خوبی است.

  • محافظ صفحه نمایش مدل SP-85

محافظ صفحه تلویزیون مدل SP-85 به طور اختصاصی برای نمایشگرهای 85 اینچی طراحی شده است و به عنوان بهترین مارک محافظ صفحه تلویزیون شناخته می شود. این محافظ به راحتی روی نمایشگر نصب می شود و از آن به خوبی محافظت می کند، همچنین با تمیز کردن آسان آن می توان از خط و خش جلوگیری کرد. استفاده از این محافظ برای تلویزیون های سامسونگ، سونی، ال جی و ... می تواند احتمال خرابی و نیاز به تعمیر تلویزیون را به میزان زیادی کاهش دهد.

  • محافظ صفحه نمایش screen protector

این محافظ صفحه، یک صفحه شفاف است که اندازه‌ ای مناسب با تلویزیون شما دارد. برای خرید محافظ صفحه، باید اندازه تلویزیون خود را در نظر بگیرید. لبه بالایی این محافظ طراحی شده است تا به‌ سادگی روی لبه بالایی تلویزیون قرار بگیرد و با بندهایی که دارد می ‌توان از پشت تلویزیون آن‌ ها را محکم به هم بست. این محافظ صفحه با وجود ضخامت کمی که دارد، محکم و بادوام طراحی شده است. رنگ شیشه ‌ای مانند آن باعث می ‌شود که شکل تلویزیون تغییری ایجاد نکند، بنابراین با نصب این محافظ، طراحی تلویزیون شما دچار تغییر نخواهد شد و دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید.

این محافظ صفحه تلویزیون به ‌آسانی قابل تمیز کردن است و تنها با استفاده از یک دستمال می ‌توان گردوغبار روی آن را پاک کرد. وقتی این محافظ را نصب می ‌کنید، متوجه خواهید شد که به فاصله ‌ای کوچک از نمایشگر اصلی قرار می‌ گیرد. با توجه به این ‌که تلویزیون ‌ها امروزه قیمت بالایی دارند و همچنین کیفیت بسیار خوبی دارند، احتمال برخورد اشیاء با نمایشگر اصلی و تضرر رساندن به کیفیت تصویر و کارایی تلویزیون بسیار زیاد است. به‌ویژه اگر کودکان شما بازیگوش باشند. بنابراین توصیه می کنیم هرچه زودتر به فکر خرید بهترین محافظ صفحه تلویزیون باشید.

صفحه نمایش تلویزیون

قیمت محافظ صفحه تلویزیون بسیار کمتر از قیمت تلویزیون است، اما می‌ تواند تلویزیون شما را در برابر ضربه، فشار، آب و آسیب بیمه کند. نصب این محافظ به هیچ ابزاری نیاز ندارد، تنها با استفاده از بندهای متصل به محافظ می‌ توان آن را روی تلویزیون محکم کرد. این محافظ همچنین قادر است 99% از اشعه ماوراءبنفش را جذب کرده و از ورود آن ها به داخل اتاق و مخصوصاً به چشم ‌ها و پوست شما جلوگیری کند. اندازه استاندارد این محافظ صفحه تلویزیون باعث شده تا گلس آن روی بلندگوها را نگیرد و صدای واضحی از دستگاه شما پخش شود.

سخن پایانی

در ابتدای این مقاله، بهترین محافظ صفحه تلویزیون با ویژگی ها، معایب و روش استفاده از محافظ صفحه نمایش تلویزیون مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، نکات مهمی برای انتخاب محافظ صفحه تلویزیون مورد بررسی قرار گرفت و 8 مدل از پرفروش ترین آن‌ ها برای شما انتخاب شد تا بتوانید با اطمینان مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین، به این نتیجه رسیدیم که نصب این محافظ بر روی تلویزیون در صورت داشتن کودک در منزل بسیار ضروری است تا از آسیب دیدن به آن جلوگیری شود. علاوه بر این، نصب بهترین محافظ صفحه تلویزیون هیچ تاثیر در کیفیت و زیبایی تلویزیون ندارد و شما با خیال راحت می توانید برنامه مورد علاقه خود را ببینید.

پیکاوکالا

سوالات متداول

  • آیا استفاده از محافظ صفحه تلویزیون واقعاً ضروری است؟

بله، استفاده از محافظ صفحه تلویزیون می‌تواند به افزایش عمر مفید صفحه نمایش و محافظت از آن در برابر خطرات و آسیب‌های مختلف مانند خراش، لکه و ضربه کمک کند.

  • محافظ صفحه تلویزیون چه تأثیری بر کیفیت تصویر دارد؟

محافظ‌های باکیفیت صفحه نمایش می‌توانند شفافیت و وضوح تصویر را حفظ کنند و حتی به کاهش انعکاس نور کمک کنند که نتیجه آن بهبود بخشیدن کیفیت تصویر است.

  • چگونه محافظ صفحه مناسب تلویزیون خود را انتخاب کنیم؟

مهم‌ترین عامل در انتخاب محافظ صفحه، اندازه و نوع صفحه تلویزیون است. همچنین باید به کیفیت مواد سازنده، شفافیت، مقاومت در برابر خط و خش، و ویژگی‌هایی مانند ضد انعکاس و ضد اثر انگشت توجه کنید.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp